fredag 16 januari 2009

Fredagkväll

Fredagskväll och första hela arbetsveckan avklarad utan större vedermödor. Jobbet är kul men alldeles för lugnt. Det blev lite segt sista dagarna och jag hoppas att det händer lite mer snart. Det händer iallafall saker därhemma när inte mamman är där. Igår gick Nadia 4-5 steg, alldeles själv! Jag missade det förstås eftersom jag jobbade, men Johan rapporterade via msn. Efter de där små stegen var det som att någonting litet lossnade, och plötsligt försökte hon hela tiden och när jag kom hem knallade hon runt hela lägenheten med sin Brio-gåvagn som hon inte alls varit intresserad av förut. Annars var gårdagens stora projekt att försöka få henne att kissa i en kopp (vi måste lämna in ett urinprov eftersom det förra blev kontaminerat) - något som visade sig vara ungefär lika omöjligt som det låter. Johan kämpade i badrummet hela dan (eftersom det dels är varmast där med golvvärmen, dels inte finns några mattor att kissa ned), men lyckades inte fånga några av de små dropparna. Oftast kissade hon i duschen och han hann inte fram.

Vi gjorde ett nytt försök tillsammans imorse men då kissade hon inte överhuvudtaget, och sen var jag tvungen att gå till jobbet. Jag vet inte hur vi ska få till det, vi får inte göra några fler prover förrän hon lämnat in det där urinprovet som inte är kontaminerat, men vi gav upp för idag. Johan hade ingen lust att tillbringa ytterligare en dag i badrummet och jag förstår honom.

Ikväll tillbringar jag en ensamkväll framför tvn, Johan är ute med sina kompisar och jag kollar på Let's Dance och läser skvallertidningar i reklampauserna. Nadia slocknade som på beställning halv sju och har knappt pipit sen dess. Det är lustigt med hennes sovtid, för ibland lägger vi henne lite senare i hopp om att få sova lite längre på morgonen, men det har nästan alltid motsatt effekt. Det tar längre tid för henne att somna, hon sover oroligare och vaknar tidigare. Så 18:30 har liksom blivit hennes ständiga sovtid. Och nu är det snart iallafall läggdags för mig och jag ska lägga mig med min bok och hoppas på att min man inte kommer hem i samma skick som sist. Tvättstället står ihopfällt i klädkammaren som tur är... Just in case.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm , borde ni inte fått en kisspåse att sätta på henne ?
Så gör de alltid med Adele , då kan hon ha blöjan på så får man bara hålla koll på när hon kissar .

Låter helt galet att försöka få henne att kissa i kopp , hon är ju en liten plutt :-)

Kram Åsa-Mia