fredag 9 januari 2009

Jobb och Nadia

Tredje jobbdagen, och förmodligen den sista då jag kommer undan med att sitta och löka... Nästa vecka börjar korvstoppningen och sen kommer det att bli fullt ös. Jag vet inte om jag är riktigt redo för det efter ett års bortavaro och nära förestående ny mammaledighet, men det är väl bara att bita ihop. Denna vecka har jag dock trots jobbet haft större Nadiafokus än jobbfokus. Vi var på BVC igår igen. Hon har ju knappt ätit på flera dagar och har fortfarande problem med magen. Hennes diarréer har förvärrats sista tiden, men hon är ju pigg och glad och går upp i vikt som hon ska, så jag känner mig inte jätteorolig. Men Johan är ändå där igen med henne idag och tar prover, så förhoppningsvis ska vi få några svar snart.

Annars är jag mest fascinerad just nu över hur vansinnigt läraktig hon är. Häromdagen sjöng jag "Bom chickabom" för henne och tog hennes händer och klappade dem mot magen. Sen dess klappar hon sig själv på magen så fort man börjar sjunga och det räcker med "Om alla som var dumma..." men funkar också med Yllet som ju också har Bom chickabom med i versen. Och så låg vi i sängen igår morse och vi sa "Klappa mamma" och "klappa pappa" och tog hennes hand och klappade på våra kinder. Efter det får man klappar på kinden när man ber om det. Pussar är hon sen tidigare generös med och ger stora blöta med öppen mun. Mycket härligt. Vår BVC-sköterska var mycket imponerad av hur tidig och med hon är och också över att hon verkar vara så musikalisk (hon ÄLSKAR när man sjunger och blir överlycklig när Johan tar fram gitarren. Dansa kan hon också!) och Johan och jag pöste av stolthet. Så nu hoppas vi bara att hon ska bli frisk igen och att hon ska vilja ha sin välling, så att vi får sova igen på nätterna. Hon totalbojkottar välling just nu och jag förstår inte alls varför.

Annars tycker jag att pappaledighet hittills är en höjdare. Även om jag såklart saknar Nadia på dagarna, är det otroligt skönt att lämna över ansvaret till Johan. Lagad och handlad middag på kvällarna är också superlyxigt! Men det känns ändå skönt att jag vet att det är just den här tiden och att det snart är bebisdags igen!

Här kommer lite bilder från måndagens kalla men mysiga promenad runt Kungsholmen:







Nosen matchar vagnen


Frusen pappa



Frusen mamma




Hemkomna igen och halvt upptinade i underställ lekte vi lite på magen

Prutt och bom är en kul lek
.

1 kommentar:

Maja With a J sa...

Gud vad stor hon har blivit! (sager jag som aldrig traffat Nadia pa riktigt, haha). Och du ar nog den snyggaste gravidmamman jag nansin sett ;)

Kram pa er alla tre...eller fyra!