måndag 24 november 2008

Sju saker om mig - alldagliga och knäppa

Jag blev utmanad av Pyret att svara på detta, så jag antar utmaningen! Dock skippar jag delen att skicka till sju andra, får allergiska reaktioner på allt som liknar kedjebrev (sorry!)...

1. Jag har en väldigt liberal syn på mathygien och har inga problem med att äta nåt som ramlat på golvet eller passerat bäst före-datum. Lever efter devisen "lite skit rensar magen"

2. Har ytterst svårt för när folk skriver "oxå" eller *ler*. Fast eftersom det är typ alla utom jag, är det nog jag som är gammaldags och kanske får ta och anpassa mig till tjugohundratalets språkbruk. Särskrivningar är också en kär gammal ovän, men dem kommer jag aldrig att förlika mig med!

3. Jag älskar gamla Vänner-avsnitt och kan varenda replik utantill.

4. Jag råkade elda upp en bh vid stranden i New York för massa år sen. Hade bikini på mig, satt i bilen och mina kläder låg i en hög vid mina fötter. Jag skulle tända en cig (detta var under min rökande ungdom) men tappade glöden på tändstickan på golvet. Upptäckte några minuter senare att det rykte och plockade upp vad som visade sig vara en brinnande bh. Vi saktade in bilen vid en busshållplats där jag kastade ut den genom fönstret, ned i en soptunna (en sån där metallkorg utan plast). Det stod ett antal personer vid hållplatsen som tittade förundrat på den brinnande bh:n, och vi rivstartade eftersom bussen kom bakom...

5. Johan och jag brukar kolla på Americas Funnies Home videos och skratta. Och ibland kollar vi på Extreme Home Makeover bara för att upptäcka att vi redan sett just det avsnittet. Livet som småbarnsföräldrar innebär onekligen en del tv-tittande!

6. Jag dövar mitt dåliga världssamvete genom medlemskap i Amnesty, Plan, Rädda Barnen och God El. Och så är Johan med i Greenpeace. En väldigt konkret fördel med dessa medlemskap är förutom samvetet att jag glatt kan säga "jag är redan med!" när jag blir påhoppad av frusna volontärer på stan.

7. Jag blev inbjuden till gruppen "The cutest babies on Facebook" men bemödade mig inte att gå med, trots att jag tycker att Nadia borde vinna med hästlängder, eftersom jag inser att alla föräldrar tycker precis samma sak om sina barn.


Om någon vill svara på detta, feel free! Utmaningen är frivillig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ooops... när jag skriver sms eller msn så blir det oxå... men aldrig i "viktigare" texter.
Här glor vi också på Americas Funniest för det är precis innan Erik kommer hem och middagen. Perfekt tidsfördriv!

Jag hatar också kedjebrev men utmaningar och listor kan jag inte stå emot :D

Julia sa...

Jag formulerar om mig! Gillar massor av människor som skriver "oxå"!

Maja With a J sa...

Jag kan bara halla med. Avskyr verkligen nar folk skriver "u" i stallet for "you" - det funkar endast for Prince!

Och din dotter AR ju sot! En radiokanal i Calgary har just nu en tavling, "cutest baby in Calgary". De som har tagit sig till "the top ten" ser ut ungefar som Uncle Fester fran Familjen Addams. Sa kan det ga.
Kram
Maja