tisdag 25 november 2008

Nadia in the snow

Igår fick ju Nadia prova på snön tillslut. Jag bylsade på henne och mig alldeles för mycket kläder för det var ju faktiskt inte så kallt, visade det sig sen. Men vi stapplade ut som två Michelingubbar och jag drog pustande vagnen genom snödrivorna till Vasaparken, som ju turligt nog ligger runt hörnet (hade jag vetat hur ovärderligt det skulle visa sig vara att ha en stor lekpark så nära hade vi lätt kunnat punga ut ett par millar till - NOT. Men ändå, det är verkligen grymt!).

Jag satte henne ned i snön och väntade på glädjetjuten. Men icke. Hon såg ytterst skeptisk ut och efter att jag snabbt tagit några foton började hon gråta. Jag hade förstås som den dåliga förälder jag är glömt kameran, men hade ju mobilen iallafall (men det blev lite dåligt ljus). Jag plockade upp henne och tänkte att gungorna brukar ju vara ett säkert kort iallafall. Så jag pulsade dit med Nadia i famnen och det var kul i ungefär en minut. Sen började hon gråta igen, hon som nästan aldrig gör det bara sådär. Lyckades inte få henne att sluta men efter en stund fick hon en banan och blev tyst och lite mer nöjd. Jag höll på att frysa rumpan av mig medan jag matade henne, och när bananen var uppäten och overallen nergeggad, pustade vi hem igen. Väldigt lyckad first snow experience! :)








----------------
Idag lämnade jag Nadia hos Frida och Walter och smet iväg till MVC för att kika på "Nya bebisen" som vi kallar den.. Allt såg bara fint ut, vilket känns skönt eftersom jag oroar mig lite eftersom jag drack alkohol ganska sent i graviditeten. Men tydligen sker det mesta i hjärnan kring vecka 20 och då var jag ju medveten om graviditeten. Kul att se lilla bebisen sprattla därinne! Fortfarande ingen snopp inom synhåll så det blir allt en lillasyrra. Jag längtar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar också! Hoppas att ni mår bra, vi ses snart! Kramar, Lina