lördag 29 november 2008

Kräks

Den här helgen skulle jag fira födelsedag. Hade tänkt mig lite födelsedagsmiddag med Stella, Lina, Rosie och Sanna med respektive på lördagen och hittat lite riktigt smarriga Leilarecept att laga till. Och så stod jag på 4ans buss igår morse, efter en lite jobbig morgon där jag kände mig trött och illamående. Plötsligt kom mer illamående över mig i vågor, tillsammans med en känsla av håglöshet. Jag ORKAR inte tänkte jag, det värkte i hela kroppen av trötthet. Jag tryckte bort illamåendet och tog mig igenom dagen tillsammans med trevliga mammalediga kolleger med barn men på vägen hem skickade jag ett sms till tjejerna och ställde in. Jag tror inte att någon tog illa upp, tvärtom är mina tjejer så förstående och jag tror att de alla tyckte att det var bra att jag för en gångs skull lyssnade på kroppen.

När jag kom hem tilltog illamåendet. Klockan var redan fyra så jag ringde Johan och frågade om han inte kunde komma hem tidigare. Han kom som ett skott den fina älsklingen, och jag gick och lade mig och sov. Men mådde inte bättre när jag vaknade och insåg att det inte gick att undvika Gustavsbergsbussen längre. Så jag tillbringade resten av kvällen på knä på toa och kände mig eländig. Tur att jag ställde in middagen, för även Nadia hade en jättejobbig natt och vaknade stup i ett. Imorse insåg vi att hon var kokhet och nog hade haft feber hela natten. Så dagen tillbringade vi mest på lugnast möjliga sätt, men Johan var ute och köpte presenter och tog med Nadia så jag fick några timmar ensam hemma, vilket var första gången på länge. Passade på att sova, läsa skvallertidning och baka lite surdegsbröd eftersom jag haft en illaluktande surdeg på jäsning hela veckan. Men brödet blev gott!

Och istället för helstekt entrecôte blir det fryst fiskgratäng (det första jag äter idag, så hoppas att jag får ha den kvar). Det är väl själva faan att nån av oss alltid ska vara magsjuk på min födelsedag, förra året var det Johan. Men förhoppningsvis är vi krya igen imorgon. Nu är gratängen klar!

Inga kommentarer: