måndag 17 november 2008

Helg och måndag

Bakom mig har jag en helg helt över förväntan. Johan skulle till Amsterdam på svensexa och jag såg framför mig en ensam och jobbig helg med en gnällig Nadia. Men Nadias strålande fredagshumör höll i sig hela helgen och vi träffade spontant en massa vänner och hade det riktigt mysigt. På lördagen var vi och shoppade lite i Västermalmsgallerian och gick sen till bibblan där och lekte i deras barnhörna efter lunch i caféet. Sen kom farmor Ing-Mari på besök och lekte lite med oss och sen hade vi bara en skön och lugn lördagskväll. Igår var det pissväder men vi begav oss in till City ändå. Där hälsade vi på pappa och Titti en snabbis, köpte väggdekaler till Nadias rum (det blev sååå fint, bild kommer!) och tog oss sen till Söder för en spontanfikalunch med Lina och Alma i Skrapan. Sen hade vi bokat fika med Lena som jag inte träffat på länge, så det blev en hel del fika den dan!

Vi kom hem lagom till middag och lekte sen lite innan det var läggdags för lilla fröken Skrot. Hon är så enormt lättlagd nuförtiden, så det är en ren glädje med den där lilla kvällsstunden. Sen sov jag i soffan resten av kvällen och gick sen och lade mig och läste i väntan på att min älskling skulle komma hem. Och så kom han vid tolvtiden, jippie!

Idag skiner solen för första gången på länge, Johan jobbar hemma och jag ska få EGENTID! Han tar lite jobb-break vid lunch och då ska jag gå och träna och sen gå och klippa mig. Så enormt skönt att slippa tänka på lilltjejen en stund och bara få sitta där och bli snygg och rakhårig alldeles ensam. Lyx är liten nuförtiden!

Inga kommentarer: