söndag 30 november 2008

Min fina födelsedag



Hjärtat på tårtan symboliserar all den kärlek jag känner och får!
Idag och alla andra dagar.

Idag fyllde jag 33 år. Sen jag plötsligt finner mig själv gift och snart tvåbarnsmamma måste jag säga att min åldersnoja är helt bortblåst. Det känns verkligen inte det minsta jobbigt att bli äldre, så nu njuter jag bara av att bli uppvaktad! Och uppvaktad blev jag. Det är ju lite svårt att väcka mig på morgonen utan att Nadia hinner före, men Johan gjorde sitt bästa för att överraska och kom efter lite pysslande i köket in i sovrummet med frukost på sängen, presenter och en liten tårta med ljus. Och jag öppnade mina paket och fick till min glädje en ny mobiltelefon! Alla som försökt ringa mig senaste halvåret vet att det är välkommet eftersom den gamla (som faktiskt inte är så himla gammal) slutat ringa och nu dessutom börjat tappa en del funktioner. Kan ha något med att en viss liten tjej gillar att suga på den och dunka den i golvet...

Vid elvatiden kom Dylan över (lämnad av Stellan) och jag satte igång att baka världens chokladtårta till eftermiddagsfikat med familjen. Så vid tre kom pappa, Mimi och Ing-Mari och vi hade en riktigt mysig eftermiddag. Tårtan blev väldigt god... Och mastig! Vi hoppade över middagen sen, eller kompletterade bara med lite popcorn. För Ing-Mari stannade kvar och var barnvakt åt Nadia medan Johan och jag smet iväg på efterlängtad bio. Världens mysigaste födelsedag med vääääärldens bästa familj!




Inga kommentarer: