måndag 27 januari 2014

Utveckling

Fyra och en halv månad gammal nu, och här händer det grejer. Av en slump, tycktes det, vände han sig från rygg till mage härom dagen. Ingen av oss såg det, helt plötsligt låg han bara på mage i babygymmet och jag frågade Johan om han vänt på honom. Det hade han inte, men Elias har sedan dess inte upprepat tricket. Olivia hade vänt sig åt båda håll när hon var tre månader, men herregud, är det nåt man lärt sig efter tre ungar är det ju att några månader hit eller dit inte gör den minsta skillnad i det långa loppet. 

Fingrarna är ju såååå goda, ständigt en hand i munnen...

Och så upptäckte han sina fötter härom veckan, så nu är det en hand i munnen och en på tårna, för jämnan. 

Igår fick han testa lite gröt för första gången. Tydligen är det ändrat från fyra till sex månader för smakportioner och egentligen är jag inte supersugen på att inleda kladdepoken, men eftersom det gått så bra med de andra två tänkte jag att vi iallafall kan testa lite gröt... Nadia fick vara den som gav honom och jag mindes nostalgiskt första gången vi gav henne gröt... Det var ju inte länge sen och nu ska hon snart börja skolan. 

Han såg mest förvånad ut och jag tror det mesta kom ut igen. Olivias tur att testa ikväll!

Lilla snyggingen på middag hos familjen Back i lördags, i skjortan han fått från dem (och dregglade ned på nolltid...). 

Inga kommentarer: