torsdag 9 januari 2014

Torsdag och lite blandat

Herregud, redan torsdag! Denna vecka har jag... hmmmmm... inte gjort något speciellt mer än att kolla födelsemärket under armen hos läkaren (fick godkänt men får inte raka mig. Vilket jag struntar i, inte redo för håriga armhålor. Men köpte en parfymfri deo iallafall) och samma dag laga sista hålet i tänderna (dyrt igen, ännu dyrare eftersom jag bytte tillbaka till privattandläkaren, men det får vara som det är. Fick ny tid i september 2015 så jag har lite tid att spara ihop till nytt kapital...) 

Och så har jag spontanhandlat lite på mellandagsrean, en kofta på MQ som jag spanade in före jul och som nu var nedsatt till halva priset och ett par, lyssna här, manchesterjeans i min normala storlek som inte börjar på en trea! Detta trots mitt julsvullande och att magen fortfarande har lite degkonsistens. Mycket nöjd. Köpte även en jacka till Nadia som födelsedagspresent och varsin pyjamas till de stora. 

Igår hängde jag med Mia och Vincent fick lunch, kaffe och promenad. Det var mysigt! Idag ska jag strax iväg på Strong Mama men njuter i träningskläder i soffan en stund medan lillfis sover. Sen ska Elias och jag träffa farmor och fika. 

I måndags städade vi bort all jul, så otroligt skönt. Pepparkakshuset mötte sin baneman hammaren på kvällen...

Nu är glada julen slut slut slut...


Igår läste jag ut den första bok jag läst sedan Elias kom "En man som heter Ove". Jag köpte den för rätt länge sen  men har inte hunnit läsa. Eftersom Elias sover i vårt sovrum och vaknar om man tänder är mitt naturliga läsställe för närvarande ockuperat. Men man kan läsa i soffan också, så jag läste den på två dagar och satt uppe i soffan till tolv och läste och grät igår kväll. Lite trött idag men oj så bra den var! Gillar det Fredrik Backman skriver och kom på att jag känner hans fru genom jobbet. 

Läs!!

Nadia funderar och planerar sitt kalas just nu och igår hade hon gjort följande lista. En del namn saknas (Thea och Alma bl a) men jag är mycket imponerad av hennes "mind mapping", ingen aning om vart hon snappat upp detta! Sedan gjorde hon en lista som börjar med Äta också men hann bara till Tårta. Hon har iallafall sagt att hon vill ha ett buffébord som jag hade när jag fyllde år. Hon vet precis hur hon vill ha det, den tjejen, undra vart hon fått det ifrån...


Inga kommentarer: