måndag 13 januari 2014

4 månader


Jag kan: kissa, bajsa, prutta, kräkas, skratta, le, gosa, suga på mina händer, prata och "gladgorma" med hög röst, nästan ta tag i saker jag ser... Och inte så mycket mer!

Jag är: gosig, glad, superkittlig, lugn, musikintresserad, söt, snäll och världens gulligaste bebis

Jag gillar: att bli pussad, att amma, att vara nära, sällskap, mina systrar, mamma och pappa, Tummen i mitt babygym, att bada, mobilen ovanför skötbordet, när mamma sjunger "Hjulen på bussen" och gör rörelser med mina armar - då skrattar jag så att jag kiknar. 

Jag gillar inte: att ligga på mage, att bli lämnad ensam, när man drar tröjor över huvudet på mig eller pillar bort skorv från mitt huvud. Usch och fy!

En liiiiten stund går bra, men sen blir jag trött i nacken och sur, fastän mamma säger att jag måste träna mera

Och nu sitter mamman och tittar på inlägg från när Nadia och Olivia var 4 månader och konstaterar som tidigare att Elias är en perfekt blandning av dem två. Nadias mun och näsa och Olivias ögon, ögonbryn och panna. Fortfarande blåögd dock, undra om det håller i sig. Vore ju lite coolt om det blev en av varje ögonfärg; brun, grön och blå!

Inga kommentarer: