lördag 2 mars 2013

Blääää

Jag önskar att jag skulle må bättre än såhär efter alla dessa sjukdagar, men livsandarna blåser svagt bara... Det blev ju heller ingen vidare återhämtning sedan Johan och barnen blev sjuka och vi har haft jättejobbiga nätter då främst Olivia vaknat massor. Hon är dessutom otroligt bråkig och skrikig just nu och det rimmar dåligt med min ömma skalle. Plus att vi prickat in förstoppning (Olivia), springmask (Nadia) och löss (båda) på toppen av detta. Själv har jag min asjobbiga slemhosta som håller mig vaken på nätterna och får mig att låta som en drunknande.

Idag har vi ändå varit såpass pigga att vi kunnat tvätta och städa lite - otroligt välbehövligt för det tar inte många städfria dagar för dammråttorna att börja hopa sig. Trodde att alla var på bättringsvägen tills jag märkte att båda barnen somnat före lunch, Olivia ovanpå Nadias gosehund i soffan, och Nadia på mattan på golvet. Hon somnade sen igen på soffan före middagen, och var riktigt hängig och båda somnade direkt när vi lade dem vid halv sju.









Själv känner jag mig helt slut jag med, och att jobba på måndag, vilket jag varit helt inställd på och verkligen behöver, känns avlägset just nu. Eländes skitinfluensa!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

elisa mams sa...

Det later jobbigt. Just da onskar man att man vore naermare. Puss

Anonym sa...

Usch, stackars er!!! Krya.

Kram!