måndag 11 mars 2013

Lägenhetsfix

Igår hade vi en riktigt bra söndag! Sovmorgon och sen städade och fixade vi (mest jag eftersom min man var lite bakis...) och så fick vi barnen hemlevererade vid halv elva. Vi lämnade bara deras grejer och begav oss sen iväg ut på stan. Det är inte ofta vi går på stan ihop och sen vi flyttade har vi knappt varit utanför dörren på helgen tillsammans. Först var vi bara hemma och fixade och sen har ju jag legat sjuk två helger. Men nu så gick vi ut i den sköna (men kalla...) senvintersolen (för det kan knappast kallas vår när det är flera minusgrader) och tog tunnelbanan till Medis. Vi gick till Stalands interiörbutik och beställde vår Stringhylla medan barnen satt och byggde Lego i en liten barnhörna. Perfekt med sådana, förutom att de ju inte ville gå därifrån sen.... Vi kollade lite andra möbler också men herregud så dyrt! En liten hallbänk som var fin kostade 13 000 kronor! Får nog bli Ikea framöver, men det är ju inget kul att ha ett helt Ikea-hem...

Efter butiken gick vi till McDonald's och åt lunch. Det händer inte ofta i vår familj, kan inte minnas när jag var där sist. Jo kanske i somras när vi åkte bil till Strömstad, då är det iallafall bättre (och billigare) än de flesta vägkrogar. Sen kollade vi lite spontant med några kompisar i närområdet men ingen kunde ses, så vi gick till flashiga Hemtex och köpte några kuddar och sen till BR Leksaker i Ringen för en födelsedagspresent till kalaset som Nadia skulle på och sen en födelsedagspresent till Pia på det. Sen tog vi bussen hem och båda barnen somnade, de var nog lite trötta efter en sen kväll innan.

Så kom vi hem, Nadia svidade om och jag lämnade henne på ett kalas som skönt nog var i porten i kvarteret bredvid vårt på samma gata, och sen kom jag hem och då kom Mia med Douglas som skulle hänga hemma hos oss medan Mia och Krille skulle på brunch.

Olivia och Douglas lekte så bra i rummet och vi hörde inte ett pip. Sen kom de och ville fika och fick bullar och saft men sen blev Olivia arg för att Douglas tog sista bullen och låg och skrek på golvet ett tag trots att jag erbjöd mig att ta fram en till till henne. Tröttsam liten tjej! Men hon blev glad igen tack vare Douglas och de fortsatte att leka.

Johan och jag satt under tiden på nätet och shoppade en stor Elfa-lösning till klädkammaren på Bygghemma.se (de hade 20% rabatt på all Elfa, vilket var toppen). Med ett litet gulp i halsen tryckte vi på "köp" och hoppas nu verkligen att vi tänkt rätt... Och att vi lyckas få fast dem i våra betongväggar!

Fixade också lite i sovrummet i och med att jag köpte ett nytt och skitdyrt överkast härom dagen. Fattar inte hur överkast kan vara så dyra, jag har letat jättemycket efter ett billigare men körde tillsist på detta. Tillsammans med kuddarna vi köpte blev det riktigt bra! Nu är det bara de försvunna gardinerna som saknas och Stringhyllan ska upp på väggen bredvid fönstret. Och ja sen är det ju lite annat som inte syns på denna bild och som vi inte riktigt vet hur vi vill ha det. Inte lätt det där med att inreda och jag är verkligen inte bra på det heller. Önskar att jag var mer inredningsintresserad och kunde komma på bra och snygga lösningar som inte var helt ordinära.


Sen på eftermiddagen kom Mia och Krille och hängde i några timmar och det var mysigt. Killarna kollade på fotboll (för det var AIK-match som Johan ville se) och vi tjejer pratade barn och hängde med barnen, extremt könsstereotypt!

Sen så begav vi oss iväg för att äta födelsedagsmiddag hos Pia och det var en riktigt mysig kväll med tacos och glass. Vi fick skjuts hem i vinterkylan sen också, jätteskönt och sen somnade barnen på tre sekunder... Och jag likaså framför en vääääldigt osammanhängande film!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har inget överkast. Mäklaren försökte få oss att köpa ett när vi skulle sälja huset (gärna vitt eller brunt) men jag vägrade. Dels är de svindyra och dels skulle vi aldrig använda det. Vi slätar typ till våra täcken, that's it ... Ert sovrum blev dock väldigt fint! Er säng är underbar!

MIO och EM kan ha en del snygga möbler till lite lägre pris än Stalands men högre än IKEA. Litet tips bara ;).