måndag 25 mars 2013

...och så 4 på riktigt!

Av någon anledning vaknar jag alltid strax före sex just nu. Fattar inte varför, jag kunde lätt behöva en timmes sömn till men kroppen vill inte.
Helt slut efter denna födelsedagshelg! Skönt att det är ett år till nästa... Vi väckte Olivia strax före sju igår med sång (hon hade beställt Happy Birthday istället för Ja må hon leva), paket och en bit av gårdagens tårta. Hon vaknade på världens spexarhumör och blev glad över alla paketen.


En dinosaurie och en vårmössa. En Spiderman fick hon också.


Och en brödrost


Och en vass kniv för barn och varsitt förkläde till Olivia och Nadia.

Sen åt vi frukost och softade lite och sen kom Henning och farmor Ing-Mari som var sjuk och bara kom för att lämna present. Hon hade sytt fantastiska kläder till dockan David; mockajacka, mockajeps, jeans och skinnstövlar och Olivia skrattade högt när hon öppnande paketet med sin docka i. Han hade varit utlånad för måttning...




Så kom även min pappa för han skulle hjälpa oss att få upp Elfa-systemet i klädkammaren. Den hade vi tömt på morgonen så nu såg arbetsrummet åter ut ungefär som när vi flyttade in, kaos...

Vi hade förstås beställt en del saker fel, det var väl oundvikligt fastän vi försökte vara så noggranna. Men pappa sågade av en stomme som var för lång och sen började vi sätta upp. Johan stack iväg och hämtade upp sin farmor och de andra åkte hem, så det var pappa och jag (mest pappa..) som körde Elfan. Det blir sååå bra men vi insåg också att vi beställt fel konsoler till de hyllor vi tänkt på ena sidan, typiskt. Dessutom har vi beställt alldeles för många både trådbackar och hyllor. Ska ringa dem idag och se hur vi gör...

Så kom Titti, Pia, min farmor, Johan och hans farmor, och Olivia och jag fick brått med tårtan. Under tiden satte pappa upp String-hyllan i sovrummet, blev toppen!






Denna dag körde vi blåbärsmousse för lite variation (och vaniljkräm som var kvar från igår). Mycket god blev den!










Senare testade hon sin nya kniv.







Senare på eftermiddagen byggde vi lite mer i klädkammaren, tvättade, lagade lasagne som Olivia önskat sig som födelsedagsmiddag och skypade med våra saknade familjemedlemmar i Israel. Barnen var trötta sen och somnade snabbt och Johan och jag var HELT SLUT. Vek tvätten men orkade inte lägga in den utan gick och lade oss och läste tidigt...

Och nu ska jag inte baka tårta på lääääänge igen...






- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Mimi sa...

Kara storasyster, aven om jag redan visste sa kan jag inte lata bli att fa tarar i ogonen nar jag laser ikapp senaste veckan. Jag ar sa himla glad for er! Ja, eller for oss allihopa!
Finaste familen, jag ar sa glad att det kommer bli en till av er :) och en frisk pojke! Det kan ju liksom inte bli battre an sa!