onsdag 27 februari 2013

Alla sjuka

Sjukdomsdag 6 för mig blev 1 för resten av familjen. För igår kväll var det plötsligt tripp trapp trull på feberskalan och plötsligt var det jag som var friskast. Och då är jag ändå rätt långt från att känna mig frisk...

Båda barnen vaknade riktigt risiga idag. Olivia hade en hemsk rosslig hosta och ont i halsen och Nadia hade ont i huvudet och båda hade en temp på runt 39 grader hela dagen. Man är ju ingen vidare sjukvårdare när man är sjuk själv, men de krävde inte så mycket. Låg stilla i soffan och kollade på Barnkanalen och halvslumrade och gnydde bara till nån gång ibland. Johan och jag gjorde samma i sovrummet och det var en ganska klen liten familjeskara.






Imorgon kommer vi att behöva ta oss ut för att handla, får väl se vem som är friskast... Jag längtar efter lite luft, har sett himlen lysa blå genom fönstret varenda dag sen jag blev sjuk. Men samtidigt försöker jag vara duktig och lyssna på kroppen som ju är lite matt efter detta och efter att knappt ätit nåt. Och jag har en jäkla slemhosta från helvetet som det vore skönt att slippa. Hoppas småkorvarna mår bättre imorgon, det gör ont i mig när jag ser dem ha ont...

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, fy sjutton! Låter verkligen inte kul. Här är det Saga som råkat ut för någon väldigt likt plus att hon blödigt monstermängder av näsblod som gjort mig lite orolig. Nu är hon liiite bättre men hu så långdraget. Inget kul sportlov för henne :(.
Hoppas ni kryar på er lilla familjen!

Kram!