lördag 23 februari 2013

Sjuk

Denna lördag lär få spenderas i sängen. Jag började känna mig lite risig på eftermiddagen igår och parat med en hemsk träningsvärk efter ett hårt Grit-pass dagen före bara värkte det i hela kroppen. När jag hämtade barnen blev det bara värre och värre och Nadia var trött och bråkig och bara skrek och jag kunde inte för mitt liv förstå hur jag skulle kunna ta mig hem. Tillslut bara lämnade jag henne vrålandes vid trappan till dagis och stapplade långsamt iväg med Olivia, och snart kom Nadia surt lunkandes efter.

När vi efter en evighetslång promenad äntligen kommit innanför dörren bara kraschade jag på sängen och lät barnen klara sig själva. Tack och lov var Johan inte långt bakom så han tog över och lagade middag och lade barn medan jag låg och frös och skakade i sängen. Till middag blev det Varma Koppen, mackor och glass, jag tillhör (tyvärr...) inte dem som tappar aptiten när jag är sjuk...

Sov ganska dåligt i fuktiga lakan inatt men känner mig lite bättre idag. Inte alls lika ont i kroppen men ruggig, ont i huvudet och frusen så jag tänker inte lämna sängen mer än nödvändigt. Ännu en helg där de där jäkla kartongerna förblir ouppackade....




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: