fredag 31 augusti 2012

Ooooorka...

Det har varit några halvjobbiga dagar... I onsdags hade vi privatvisning, som sagt. Från tre par, blev det två, som blev till ett. Vi städade ju till tio på morgonen efter att vi lämnat barnen och sen när jag hämtade dem gick jag inte hem utan till parken, och sen mötte vi upp Johan och åt middag på Ciao Ciao. Barnen åt nästan ingenting, utan tjorvade mest, och luften gick helt ur både Johan och mig när mäklaren ringde och sa att de som tittat på lägenheten tyckte att den var mycket mer sliten än de trott, och inte intresserade. En stor klump tog plats i min mage, tänk om vi inte får den såld till ett pris vi behöver, vad gör vi då?? Jag ville mest gå hem och dra nåt gammalt över mig, men istället åkte jag ned på stan och mötte upp Pia och lite före detta kolleger för att gå på Fashion Night. Det slutade med massa cava på Boqueria och drinkar på East, innan jag ramlade hem mitt i natten. Det var jättekul och såå skönt att få tänka på nåt annat! Och så kom jag till slutsatsen att det faktiskt inte är alla som vill ha topprenoverat, de flesta kan väl ändå tänka sig att måla väggar och slipa golv?! Hoppas det iallafall...

Hursomhelst mådde jag inget vidare igår och ännu sämre när jag äntligen kom hem (via en tripp till badrumsbutiken för att hämta upp vår lilla reservdel som nu anlänt) och Johan och jag upptäckte att det fladdrade i köket.. Vi hade båda tidigare sett små vad jag trodde var nattfjärilar, men nu var det liksom för många för att det bara skulle varit nåt som flugit in genom balkongen. Så vi googlade och kom fram till att det måste vara nåt som heter Mjölmott. Så nu måste vi sanera köket igen och kasta alla mjölpåsar och försöka hitta källan till dessa äckliga kryp. Jag oooooooooooooooooooooooorkar inte... Igår bara stängde jag skåpdörren och tänkte på annat, Johan var på fotboll och jag ville bara krascha i soffan. Men idag får vi väl försöka ta tag i det där, så otroligt dålig timing inför visningen på söndag.

1 kommentar:

Elisa sa...

Hej Min Julia ,, tänkte på en sak , take it or leve it .. På bilderna av lägenheten är det blixt från kameran och det ser ljusare o fräschare ut .. Det kanske behöver bara mera ljus ..främst i vardagsrummet .. Som sagt bara en ide .. Är med er med hela hjärta o hjärna som du ser .. Puss på dig