tisdag 28 augusti 2012

Lågenergidag

Vi skulle ägnat kvällen åt tokstädning men det tog bara stopp. Jag sov dåligt inatt, var helt sonkad hela dagen på jobbet, och hade träningsvärk på de mest udda ställen efter gårdagens TRX-pass jag körde. Jag smet lite tidigare från jobbet för att kasta in lite tvätt - vi tvättade visserligen häromdagen, men ville tömma tvättkorgarna inför morgondagens visning. Trots det kom jag 35 minuter försent och nån granne hade roffat åt sig vår tid. Jo jag glömde säga att Nadia fick springmask härom dagen, så jag ville verkligen tvätta hennes lakan ( de sa varje dag på Apoteket när jag köpte tabletter mot de äckliga maskarna, men med vår situation just nu bestämde vi att varannan får räcka...). Lyckades förhandla till mig en maskin iallfall så jag tvättade lakanen.

Under tiden stod en oxsvanssoppa och puttrade på spisen men den hann inte bli klar så barnen fick annan mat. Johan och jag åt senare soppan men jag var inte särskilt sugen och den var inte särskilt god så det slutade med att vi hällde ut den och jag åt knäckemackor till middag. Riktigt äcklig var den faktiskt, det kommer jag aldrig laga igen. Och så bestämde vi oss för att lägga ambitionsnivån på middagarna dessa veckor lite lägre... Nu får det bli takeout och prefab framöver! Ska försöka iallfall...

Vi fixade lite till, Johan hittade ett sätt att temporärt laga duschen och jag hittade ett sätt att komma åt att tvätta mellan glasen på ugnsluckan, men sen gick luften ur oss och vi bestämde oss för att ta resten imorgon bitti. Orkar inte mer, känner mig halvt utbränd idag och kort stubin hade vi med barnen som bara stökade till... Nu äter jag choklad i soffan och tänker inte göra ett skit mer. Sådeså.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: