måndag 27 augusti 2012

Inredningsmagasin, duttande och fiskgratäng

Ligger i sängen och läser en inredningstidning. Det gör jag nästan aldrig, trots att jag får i princip alla svenska magasin på jobbet. Men just inredningstidningar ger mig prestationsångest så jag brukar hålla mig till skvaller- och mattidningar. Denna Allt i hemmet hade dock hallspecial, och vi kommer ju att ha en gigantisk och just nu helt tom hall i nästa lya. Dessutom var den rätt vardaglig som tidning, på en lagom ambitionsnivå för mig.




Idag när jag satt i telefon med badrumsbutiken - att få tag på den där reservdelen verkar svårare än jag trott - smsade mäklaren och sa att tre par ville komma på förhandsvisning. Jihoo, både roligt och jobbigt (mest roligt), tur att vi var så effektiva i helgen! Så kvällens projekt blev att bära upp barnens stora byrå på vinden - vi tömde den igår på alla kläder och gjorde plats i varsin låda i vår byrå. Och så upp med lådorna med de kläderna och lite annat. Sen tog vi den stockholmsvita målarfärgen från barnens rum och varsin liten pensel, och så körde vi en liten fuling och målade i alla kantstötta lister runtom i lägenheten. Vid närmare granskning konstaterade vi att de boende före oss måste gjort precis samma sak... Men bra blev det, återstår bara att se hur det ser ut i dagsljus. Tror ändå det ser bättre ut än innan, helhetsintryck, helhetsintryck. Nu är det bara den där jäkla duschen jag oroar mig för...

Men innan allt detta så lagade jag en otroligt god fiskgratäng med rödspätta, duschessepotatis och fantastisk god sås. Här är receptet, rekommenderar den verkligen! http://www.recept.nu/recept_nu/varmratter/fisk_och_skaldjur/klassisk_fiskgratang/

Nu dags för inredningstidningen igen, eller om jag ger mig på min Game of Theones-bok. Tyvärr är den så sövande att jag oftast bara hinner läsa någon eller ett par sidor innan jag börjar kippa med ögonen. Och den är nästan tusen sidor, jag kommer aldrig att bli klar...

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vågar inte tänka på allt vi skulle behöva göra vid försäljning. Hu!!! Känner att jag blir matt när jag läser det ni gör, så hur skall det gå för mig?