lördag 18 augusti 2012

Reservdelsletande och lopp

Jag fick lite dåligt samvete efter att jag skrivit så elakt om Olivia, och igår kväll var hon riktigt gullig. Åh vad mysigt det var, hade nästan glömt bort den sidan av henne. Men imorse bråkade och skrek hon igen, hoppas hoppas denna evighetslånga eländiga fas snart går över!

Jag har de senaste dagarna ägnat en massa tid åt att leta rätt på en reservdel till vår skruttiga duschkabin. Den är nån liten plastplupp som håller fast själva duschväggen och det ser hemskt fult ut när den lossnat eftersom det blir en glipa full med gammalt silikon. Så jag har ringt Ifö, varit i badrumsbutiken två gånger och mailat bilder och artikelnummer. Känns egentligen helt onödigt med all denna ansträngning eftersom de nya ägarna, om de har det minsta vett, kommer att riva ut hela duschkabinen det första de gör, men vad gör man inte för helhetsintrycket...

Annars fortsätter rensningen och på onsdag är det dags för fotografering. Johan tar med barnen på fotbollsmatch idag på dagen, och får hjälp av David med dem medan han spelar, och under tiden ska jag vara hemma och rensa i lugn och ro. Dagens plan är att ge mig på barnrummet och lilla hallen, lite omplantering av blommor, samt putsning av två silverkrukor.

Och ja just det, sen ska jag visst springa Midnattsloppet också. Man kan lugnt säga att det inte varit något fokus på det detta år, mitt i allt lägenhetsstök, och inte är jag i någon vidare springform heller. Många gånger har jag tänkt att jag skiter i det men nej, så jobbar inte jag. Har sprungit en gång denna vecka och en gång förra... Och så lite spinning och annan träning förstås. Så jag hoppas på grundformen och kör ikväll och hoppas på det bästa. Wish me luck!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på loppet ikväll! Kram!

Julia sa...

Tack! :) kram