torsdag 16 augusti 2012

Tidiga tankar

Tidig morgon och jag har varit vaken sedan halv sex med mina tankar. Så mycket i huvudet att det tar över sömnen på morgontimmarna, trots att jag egentligen är jättetrött. Herregud, folk flyttar ju varje dag och ändå  är det för mig som att ingen i världen någonsin genomfört en flytt som vi - även om det ska erkännas att jag tyckte att det var vansinnigt jobbigt att flytta EN person och nu är vi fyra med enormt mycket mer saker.

Vi har påbörjat rensningen ordentligt nu och vår to do-lista är milslång. Samtidigt finns det en viss lättnad i att rensa ut och göra sig av med saker. Det är ju helt sjukt hur mycket grejer man samlar på sig genom åren och jag är ju dessutom en sån nostalgiker som sparar allt av minsta emotionellt värde, såsom födelsedagskort, förlossningsjournaler, barnteckningar, etc etc. Jag lade upp lite saker på Blocket men inget intresse alls förutom för soffbordet som jag sen ångrade mig om och inte ville skiljas ifrån. Typiskt nog fortsatte det ringa på det tills jag tog bort annonsen. Planen är nu att behålla det och kanske måla det vitt. Fast inte förrän vi flyttat.



Samma plan har jag för dessa möbler:


Det här skåpet hade jag som klädskåp när jag var liten (jag tror det är ett gammalt köksskåp från början). Då var det turkost och jag ägnade massa möda åt att skrapa bort färgen innan jag flyttade in i min förra lägenhet. Nu tänkte jag att det återigen får bli barnskåp, och vitt.


Kistan hittade jag på en vindsrensning i förra lägenheten på Gästrikegatan. Vi har haft den som tv-bänk och spritskåp men den tänker jag också ska bli vit och leksaksförvaring med kuddar ovanpå så man kan sitta och läsa på den (inte för att någon nånsin lär göra det, men ändå...)

Saker som ska bort:


Hyllan ville de ha på dagis, ska bara hitta ett sätt att frakta dit den.


Fåtöljen skulle vara fin med nytt tyg men sånt kan inte vi, och även om jag kunde så vet jag inte när jag någonsin skulle hinna, så Johans kusin Mia ska få sätta tänderna i den. Längtar efter att bli av med dessa...

Ja och så börjar kartongpackandet så sakteliga ta form. Vi hoppas att de som vill köpa vår lägenhet dyrast också vill flytta in snabbt så att vi slipper bo i kartonger så länge (även om vi inför visningen bara packar ned sånt som vi kan leva utan) Vi har vårt tillträde först 2 januari men lägenheten står ju tom så vi kan vara flexibla.


Det var allt för denna gång, ursäkta lite ointressanta flyttdetaljer, nu är det dags att gå upp!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Elisa sa...

Roligt det där med soffbordet ... Mindre kul med tidiga funderingar ..du skulle behöva koppla av då o då .. Bastu eller massage eller yoga och tömma huvudet oxå inte bara fylla på min alldeles för duktiga dotter ..älskar dig puss på alla . Mams