söndag 31 oktober 2010

Söndag med vintertid

Vintertid i denna familj innebar alltså att väckarbarnen ringde klockan 04:55, som förutsett. Men då hade vi iallafall fyra timmars extrasömn att fördela på två föräldrar, innan det var dags för tvättid klockan tio. Så vi sov två timmar var, och sorterade sen högarna med tvätt. För det blir ju sååå mycket tvätt på fyra personer. Vi tillbringade de närmsta timmarna upp och ned ur tvättstugan alla fyra, för barnen vill numera alltid följa med. Vi lyckades också få med oss balkongmöblerna ned i källaren, skönt att ha det gjort innan det värsta höstrusket sätter fart.

Sen blev det en sån där vanlig söndag med sväng till Kungsholmen där barnen somnade i vagnen och vi storhandlade på PrisXtra som omväxling till Daglivs, och sen tog vi en fika i Västermalmsgallerian med Nadia som vaknat. Det blev också en "helgjacka" till Nadia, halva priset på H&M och sen ville Nadia leka med tååååget. Så då gick vi till Polarn o Pyret (där de har en liten lekhörna med en tågbana) och där blev det en overall till Olivia. De där lektågen fyller sitt syfte... Men den begagnade overall jag köpte sitter inget bra och hon har svårt att röra sig i den, och så måste man antingen knäppa den hela vägen upp i halsen så att hon knappt kan andas, eller lämna den öppen och då går dragkejdan upp. Så även om det bar emot med 900 kr så är det faktiskt första gången någon av våra barn får en helt ny overall. Nadia har ju ärvt PoP-overaller av Dylan för 3-4 år framöver... Denna lilla röda får gå till Blocket sen!

Kvällen tillbringade jag sen ensam med barnen, medan Johan var på en av säsongens sista AIK-matcher (yesyesyesss). Vi hade en rätt mysig kväll och jag fick såå mycket kramar av Olivia. Passade också på att ta söndagsbadet i baljan (barnen alltsså, inte jag...) som Johan hämtade ned från vinden, ingen av barnen tycker att det är särskilt kul att duscha, så lite skumbad i en dock allt trängre balja gjorde susen. Sen var pyjamasarna på tidigt och så ringde det på dörren och där stod till min förvåning fem små häxor. Jag gav dem glatt av Johans söndagsgodis och tyckte att det inte var mer än rätt eftersom jag själv fick nöja mig med några morötter idag på dagen när jag var så chokladsugen.

Nu har vi äntligen vikt klart all tvätt och lagt in den, och det är dags för The Event. Och så ännu en jobbvecka...

.

Inga kommentarer: