lördag 30 oktober 2010

Hur gick det sen?

...är titeln på en sån fin bok som Nadia fick av sin gammelfarmor idag. Jag önskar att jag kommit ihåg att ta lite bilder av min farmor med barnbarnsbarnen, men det gjorde jag ju förstås inte. Istället får boken illustrera detta blogginlägg, Nadia tyckte mycket om den och jag också, och vi läste den igen till läggningen.

Läggningen var en ovanligt strulig sådan (och jag vet inte om den är över ännu), trots att jag lärt från gårdagen där båda barnen kraschade från superpigg till toktrött på en sekund innan vi hunnit med pyjamas och tandborstning och fick ta världens fight för att få på Nadia pyjamas och ner i sängen. Idag var jag ju ensam till läggningen och gjorde dem tidigt klara. Men sen hade Nadia så svårt att komma till ro och när hon somnat och sovit en stund vaknade hon och kom hon ut och ville inte gå och lägga sig, och så var stöket igång igen. Men nu är det iallafall tyst sen en stund...

Vi hade en mysig dag idag! Det började mycket bra med ett hårt träningspass bestående av först ett varv runt Humlegården och sen cirkelträning nere i vårt gym på jobbet. Vi var bara fem stycken så vi fick extra bra handledning av PT-Pernilla, som jag måste säga är helt grym. Sen hem på cykel, vilket är mycket jobbigt nu när växeln har pajat på vår gamla skruttcykel och den fastnat i treans växel, vilket gör uppförsbacken till Odenplan skitjobbig, även utan ett träningspass i benen.

Efter dusch och påklädnad av samtliga tog vi oss över till Kungsholmen där vi mötte upp Pia och gick och åt på Wagamama och jag tog ett litet kolhydratslyxande och åt goda nudlar. Sen gick vi en liten sväng runt stan men det var så mycket folk att vi gick hem igen, och så vaknade Olivia som sovit hela restaurangbesöket och var på uselt humör och Nadia somnade samtidigt och vi fick ta en långsam promenad hemåt och kom hem efter farmor, som förstås var punktligare än vi. Nu ska jag försöka slå ihjäl denna lördagskväll med skit på tv och färdigläst internet...

Inga kommentarer: