fredag 8 oktober 2010

Fredag och helt slut...

Denna dag har inte varit nådig.. Klockan fem vaknade och skreeeek Olivia. Hon slutade inte förrän vi tagit upp henne och hon lyckats väcka Nadia också. Jag kan på fullaste allvar inte minnas när jag sov en hel natt sist och denna var inget undantag, vi hade ju redan varit uppe några gånger innan detta också. Denna natt avslutades med att Johan tog in Olivia till sig och försökte sova med henne och att jag försökte sova ihopknycklad i Nadias säng. Så fort jag försökte resa mig vaknade hon, så efter ett tag slumrade jag till. Vaknade med både nackont och trötthetspirr bakom pannan av att Olivia var igång med skrikandet igen.

Jobbdagen som följde slutade inte förrän halv åtta och då gick jag via kinaresturangen på Odenplan och tog hem mat. Måttligt bra ur GI-synpunkt men det var vi värda. Johan som roddat både hämtning, middag och läggning och jag som jobbat så hårt. Och så vi båda som redan innan var så trötta. Nu har vi smällt i oss vår mat och för mig har total glutamatkoma infunnit sig. Johan, han tog sig i kragen och gick ned på Peppar och tog en öl med kompisar som sitter där, själv ska jag strax krypa ned i sängen, som längtat efter hela dan. Imorgon bitti åker vi till Ljusterö över helgen och sen på tisdag bär det av till Israel. Vi bestämde oss för att ta ledigt på måndag vilket känns otroligt skönt nu, så att vi hinner tvätta, packa och fixa lite innan avresa.

Gonatt!

1 kommentar:

Elin sa...

Hoppas att du sover riktigt gott Julia! Och hoppas ni får en skön och iaf lite avkopplande semester;-) Stor kram!