söndag 24 oktober 2010

Söndgsrusk

Nu är det verkligen höst på riktigt. Alla badkläder och sommarkläder från resan är tvättade och undanlagda på vinden och till och med sarongerna och strandväskan är tvättade och bortstuvade. Ingen sol eller värme i sikte. Och dagens väder bidrog förstås till känslan. Ihållande ösregn från morgon när jag tog med barnen och gick hem till Hanna och Astrid med familj till nu när Nadia och jag håller på att laga älgfärsbiffar med bacon.

Som hon älskar att vara med och greja i köket, denna lilla tjej.

Nadias små biffar längst ned till höger

Jag har en mycket trött man idag, trots att vi tog det lugnt på festen vi var på. Jag var först ute och åt middag på Peppar med Lina, Jenny L och Jenny B C. Mycket trevligt men det blev inte så sent, så då knallade jag över till Kungsholmen och joinade Johan på Pias fest.

På dagen igår skulle pappa och Titti ta med Nadia, Olivia samt Tittis barnbarn på dockteater "Vilda Bebin och Mamman". Men Olivia hade inte sovit innan och är dessutom extremt mammig för tillfället så hon blev jätteledsen när jag lämnade över henne till sin morfar. Hon behöver alltid lite tid att sänka garden och det fanns det inte tid för denna gång. Det slutade med att pappa ringde mig efter en kvart när Olivia fortfarande inte slutat skrika och så fick jag hämta henne. Hon låg och hulkade en stund i vagnen men somnade snabbt, och Johan och jag fortsatte vår fika på caféet i närheten av teatern, medan Olivia sov i vagnen utanför. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men Nadia hade haft kul iallafall!

Johans mamma har just varit här och lekt med barnen och nu ska jag fortsätta med älgfärsbiffarna...

Inga kommentarer: