lördag 30 oktober 2010

Mera meckigt

Trött och bråkigt är hemmastatusen just nu. Varken Nadia eller Olivia känns särskilt glada i allmänt just nu, och är det inte den ena som skriker och bråkar, så är det den andra. Morgonmeck har bara börjat, och nu har vi TVÅ som gormar och inte vill ta på sig det ena och det andra. Jag hinner bli arg sjutton gånger innan jag kommit till jobbet och sen går det fortsatt i ett. Jag tror att anledningen till att jag är så trött just nu är att det inte finns något som helst rum för lite stiltje eller tystnad. Det är bara fullt fräs från morgon till kväll. När barnen äntligen somnat vid halv åtta, för även de är supertrötta efter dagis, däckar jag alltsom oftast i soffan. Jag känner mig som världens tråkigaste fru och sällskap men jag bara KAN inte hålla mig vaken.

Till saken hör också att Nadia just nu vaknar 05:55 sharp varje morgon och tar med sig Olivia upp. Imorgon kommer 05:55 att vara 04:55...

Skönt nu iallafall att det är helg. Idag ska jag iväg och köra ett träningspass på jobbet tillsammans med träningsgruppen och vår PT. Sen tänkte vi äta familjelunch på nyöppnade Wagamama och sen ska Johan på lagfest och då kommer min farmor och hälsar på. Imorgon är det tvätt för hela slanten och sen ska Johan på fotboll och jag har inga planer. Ser bara fram emot att ta det lite lugnt, om det nu ens går med dessa små yrväder.

.

1 kommentar:

Elin sa...

Usch, jag lider med dej:-( Kan inte ens tänka mej hur jag skulle klara av klädbråk x 2?! Du är stark som inte bryter ihop totalt Julia!! Hoppas det lugnar sej snart...
Vi kanske kan ses och leka nåt imorgon?! Kram