tisdag 4 maj 2010

Tandeleände

I förra veckan hade jag tid hos tandläkaren för att fortsätta på den rotfyllning som akuttandläkaren påbörjade. Själva besöket var inte så jobbigt - jag är ju en av de få som tycker att det är lite mysigt att gå till tandläkaren, och jag antar att detta är straffet för att jag sagt så... - men det som verkligen smärtade var den kostnadsberäkning som de gjorde. Knappt 6000 kronor kommer detta kalas att landa på. Jag kan nästan inte tänka mig något tråkigare att spendera sextusen spänn på och jag ser min New York-shopping flyga sin kos... Dessutom har en del av den provisoriska lagningen lossnat, och igår kväll en bit av själva tanden, så nu måste jag dit igen imorgon och lägga nytt, innan de kan göra den avslutande själva fyllningen om ungefär en månad.

Tandläkarräkning och kvarskatt, två fantastiskt tråkiga och alldeles för saftiga utgifter just nu. Min man tycker inte att jag bidrar så mycket till familjeekonomin just nu, trots att det är jag som är huvudförsörjaren!

.

1 kommentar:

Åsa Mårtensson sa...

Alla som tycker det är lite mysigt att gå till tandläkaren borde få kraftig rabatt!
Och vi andra borde få gå gratis! ;-)
Hang in there - och ta med kreditkortet till Nevvan..
Kram