onsdag 12 maj 2010

Halvdag

En kort vecka passerad och plötsligt är det helg, fastän det bara är onsdag. Jag hade sett fram väldigt mycket mer emot denna helg om Johan varit här och trots att han bara varit borta i några timmar saknar jag honom hela tiden. Jag känner mig inte direkt laddad för långhelg ensam, för det har varit lite tungt på sistone eftersom det just nu bara är jag som för Nadia får ta läggningen eller gå upp om hon vaknar på natten. Så sömnminuset är stort just nu, och energin likaså. Men vi ska ut till Ljusterö med farmor och det ska bli skönt med lite lantliv. Hon kommer och tar båten med oss imorgon bitti, skönt med lite hjälp och sällskap!

Idag var Nadia med mig på jobbet. Inte någon speciell anledning egentligen, mer än att jag vill att hon ska ha en bild av "jobbet" som mamma går till varje dag, att det ska vara någonting mer än rent abstrakt. Och att det idag var den sista halvdagen denna vår. Sen kommer hon förmodligen växa upp och tro att alla mammor, pappor och fastrar jobbar på samma ställe, men det är en annan sak! För mig var det iallafall väldigt praktiskt, kanske inte lika mycket för fastern som hade fullt upp men en liten brorsdotter som bara ville "kissa med Pia" och gå ned till henne hela tiden. Man kan säga att det funkade med tuschpennor, vindruvor, glassar och macka i två timmar ungefär, sen tröttnade hon. Men vi hade ju halvdag och det var rätt lugnt ändå. Och varmkorven som vi alltid får vid halvdag var mycket uppskattad, Nadia åt tre stycken... Och det var mysigt att cykla dit med henne och att ha henne hos mig på jobbet, även om hon tröttnade efter en stund och jag nog inte kommer att göra om det på ett tag...

.

Inga kommentarer: