onsdag 26 maj 2010

Jobbig Nadia

Tuff morgon imorse. Nadia är sjukt jäkla jobbig just nu. Varje påklädnad är en fight utan dess like. Jag får flashbacks till i vintras och försöker glädja mig åt det lilla faktumet att det iallafall är mindre kläder att fightas om nu på våren. Men som vi fightas. Det är som att någon bytt ut min lilla glada skitunge mot en vansinnig illbatting som är helt okontaktbar. Imorse fick vi hålla i henne och bända på kläderna och sen hålla i henne ännu mer när hon försökte slita dem av sig. Allt medan hon vråååålade och ålade så snoret och tårarna sprutade. När vi äntligen kom iväg till dagis var jag helt slut, och hon också förmodligen. Som vanligt kom hon dit halvklädd eftersom hon vägrar något mer än munkjacka, men jag fick på henne fleecen ovanpå när vi kom fram. Och som vanligt förvandlas hon till en liten ängel så fort vi kommer till dagis. Så glad och sprallig och springer och kramar alla och kom springandes till mig och kastade sig i famnen på mig när vi skulle säga hejdå. Och sen skuttade hon iväg för att leka med sina kompisar. Medan mamman stod utmattadd och tittade på och tänkte att det är ju tur att hon trivs på dagis iallafall...

1 kommentar:

Elin sa...

Usch va jobbigt, lider med dej... Vi har inga klädfighter alls för tillfället tack och lov! Men jag minns ju vintern... Det här går också över Julia! Kram