onsdag 2 juli 2014

Jetlag

Förvånande nog verkar det som att den som sämst hanterat jetlagen här är jag... Johan har kämpat sig vaken de första trötta kvällarna medan jag har givit in för den sköna känslan att somna i soffan. Med resultat att jag vaknat pigg vid halv tresnåret... Men har lyckats somna om efter ett tag, tills jag blivit väckt av något barn. Barnen har dock överträffat alla mina förväntningar och sover mycket bättre än jag trott! Lite tidiga morgnar men det är ju inget nytt. En trevlig bieffekt är ju dock att även Johan vaknar ganska tidigt på morgonen, så då hinner vi komma iväg till stranden tidigt. Semester för mig har lustigt nog aldrig inneburit sovmorgon... Det finns alltid för mycket att göra för att jag ska ha ro att sova länge. 

Idag körde vi en strandpaus, det krävde huden på samtliga familjemedlemmar utom Elias som har full uv-mundering, samt parasoll. Istället körde vi lite shopping på Wallmart och Target och kom hem med barmat (hittade Ella's Kitchen på Wallmart, halva priset från Sverige!) och lite barnkläder, soltröjor till Nadia och Johan och lite annat. Sen kollade Johan på USAs match på en sportbar i Venice men jag åkte hem till ACn med barnen, Elias var så varm och jag hade svårt att tro att han skulle vara nöjd i 90 minuter i en bar (även om de förstås också har AC). Så vi hängde hemma, en extra timme blev det dessutom eftersom Johan tagit fel på tiden. Det är en ny känsla att sitta fast inne för att det är för varmt att gå ut (det blir skönt med hyrbil med bättre AC sen) och lite rastlös blev jag med en sanslöst gnällig Elias... Lite halvtrist mellandag idag, men man ska väl ha sådana också... Och allting är ju så härligt här, till och med att handla och åka bil. 

Oliven i sin hotta Wallmart-outfit

Men vi började med kaffe på uteplatsen medan Elias sov och innan det blev för varmt. Härligt!

I badet är han nöjd!

Inga kommentarer: