torsdag 17 juli 2014

Disney igår

Som alla som följer mig i sociala medier nog vet, så var vi på Disney World igår. Jag undviker att repetera allt det ni sett på andra ställen, men jag kan iallafall summera med att det gick långt över förväntan, samt att det är ganska skönt att ha det avklarat. Detta gjorde vi enbart för våra barns skull och kostnaden landade väl ungefär på en veckas charter för två. Men nu är det gjort och vi hade riktigt kul och jag måste säga att jag var imponerad över hur välorganiserat det var, hur otroligt trevlig all personal var och vilka minnen detta faktiskt kommer att skapa för våra barn! Och faktiskt för oss vuxna med!


Och jag kände på vägen hem att våra barn är fantastiska. Visst kan de bråka (massor!) och ha sig, men när det verkligen gäller, då levererar de alltid. De gick runt i 13 timmar utom så mycket som ett pip till gnäll. Jag hade så ont i benen att jag knappt kunde stå på slutet, och fötterna som kippat runt i dyngsura gympaskor i alla dessa timmar, såg ut som blöta svampar när jag äntligen kunde sparka av mig skorna i bilen klockan kvart i elva på kvällen. Jag stånkade och pustade, men från barnen inte ett pip, trots att vi såg massor av typ åttaåringar i vagn. Det lönar sig att låta barnen vänja sig vid att gå mycket, våra barn har ju inte åkt vagn på många år och går överallt och långa sträckor till vardags. Det betalade sig igår! Och som alltid när man reser så tycker jag att det är så häftigt att uppleva saker genom barns ögon, och oj vad de njöt av att träffa de karaktärer de känner så väl, att plötsligt få syn på Rapunzels torn och Askungens styvsystrar!

Och jag vet att jag tjatar om hur fantastisk Elias är, men herregud, den ungen slår mig med förvåning gång på gång, och jag får verkligen anstränga mig att föreställa mig hur det kunde ha varit med ett annat barn.. Han hängde med på allt vi gjorde igår, förutom två bergochdalbanor som hade längdgräns, och tittade storögt på Peter Pan, Nalle Puh, Ariels värld och allt vad vi åkte. Han väcktes ur vagnen när han sov och vi skulle åka något, han fick äta resterna av en (äcklig..) mac'n'cheese till lunch, och en kall burk barnmat till middag, men fick lite cocoskaka och salta pretzels att knapra på i vagnen mellan varven. Inte ett pip på hela dagen, innan han somnade i vagnen vid halv tio men vaknade igen när vi skulle på monorailen och sen det lilla tåget till parkeringen. Fortfarande storögd och glad. I bilens dryga 1,5 timme på vägen hem sov alla barnen som stockar, Olivia somnade innan vi ens startat motorn. Jag kämpade för att hålla mig vaken för att hålla Johan sällskap, men oj vad vi sov gott när vi äntligen kröp till kojs vid halv ett....

Idag blir det en lugn dag, kanske vid poolen om vädret håller i sig (så fort det åskar stänger de poolen i en halvtimme och alla måste sitta under tak.. dessa amerikaner och alla deras regler!). På söndag åker vi till Miami i ett par dagar så nu måste vi nog ta det lugnt fram tills dess...

Inga kommentarer: