onsdag 23 april 2014

Våren

Jag tror inte att någon kan uppskatta våren som en småbarnsförälder. Ju fler och klädkrångligare barn, desto mer uppskattning när graderna stiger och man äntligen slipper bråka på overaller, fleecar, mössor, vantar och kragar... Iallafall enligt mitt resonemang, och baserat på detta ligger denna familj i högsta pott gällande vårnjutningen just nu! Med det sagt så måste jag ändå säga att vi haft en förhållandevis enkel höst och vinter med bara ett fåtal riktiga morgonklädbråk. Under den tid som Elias sov som sämst och jag behövde ytterligare några timmars sömn på morgonen lyckades Johan få in värsta morgonflowet med de stora barnen. Han tar nu Elias när han går upp tio i sju, väcker de stora som klär sig själva medan Johan duschar med Elias i babysittern. När de är klara gör han frukost fast ibland gör barnen sin egen frukost och så kammar de hår, borstar tänder och lämnat över lillfisen till mig innan ytterkläderna tas på. Simsalabim, ingenting slår bra rutiner! Och är det en stor skillnad denna höst så är det faktiskt att båda de stora är rätt självgående och kan välja och ta på sig vettiga (oftast...) kläder själva. Halleluja! Men ändå skönt att slippa ta diskussionen om överdragisarna dag efter dag... Och att bli storasystrar har mina två döttrar klarat med bravur, jag blir stolt när jag tänker på hur fina och förstående de är med lillebror!

Tre som leker bilutflykt

Inga kommentarer: