onsdag 2 april 2014

Bokat...

Igår kväll bokade vi vår flygresa till Florida! Vi hittade faktiskt riktigt bra flyg och vi flyger till Tampa, vilket är närmast det första huset, och hem från Orlando som är närmast det andra. Med bara en enda mellanlandning åt båda hållen. På väg dit mellanlandar vi i New York och jag kände mig så sugen på att stanna några dagar där också. Men dels kostade flyget typ 5000 kr till om vi ville göra så, dels så kändes det så övermäktigt att börja leta boende där också och att jag tror att vi kommer att bara vilja vara framme när vi väl är på väg, så vi skippade det. Jag kommer säkert att ångra mig, men men...

Lite läskigt är detta, för jag är så rädd att någon ska dra sig ur. Paret i huset på Atlantkusten (Barefoot Bay heter det stället, bara namnet... aaaah..) är superpå och vi har mailats massor, men damen från Venice är inte lika kommunikativ, så lite oroar jag mig. Men alla har bokat sin resa nu så förhoppningsvis går allt i lås. Har redan börjat författa en Stockholmsguide, och de gör detsamma. Det ska bli såååå kul att få uppleva detta tillsammans med Johan och barnen och vi längtar efter att få gå i sanden och leta hajtänder... "Bara" tre månader kvar!


"...to the beach" är slutet på meningen, detta hus ligger precis vid stranden. 

I fredags var vi och gjorde pass. Elias har ju inget och alla våra andras går ut nu i vår. Jag bokade tiden på nätet innan vi visste om detta med Florida, vi ville bara säkerställa att vi har giltiga pass för utlandsresa är ett måste i sommar! Supersmidigt måste jag ändå säga att det är att göra pass nuförtiden när man varken behöver personbevis eller ha med foto med exakta avstånd från näsa etc. Polisen som gjorde våra pass var ett riktigt stoneface men det gick snabbt och smidigt och barnen skötte sig bra. Jag såg ut som en bister och väldigt trött tant på bilden, men man kan ju inte få allt...




Igår var Elias och jag och fikade med Sebastian och hans föräldrar på Borgs. Sen gick vi en liten stund till öppna förskolan, debut för Elias och egentligen tycker jag att han är lite för liten men det var ändå skönt att kunna sätta ned honom på golvet och ha massa leksaker. Nästan nästan kan han sitta nu...

Nybadad

Nadia och Elias. Det är mycket dans hemma hos oss nu, och magdansdräkterna Pia köpte i Dubai används flitigt. 

Brunöga och blåöga.

Nadia ville inte gå till dagis idag, utan vara hemma med mig och Elias. Lite rädd är jag alltid att öppna Pandoras ask, men å andra sidan är jag ju ändå hemma och hade inga direkta planer för dagen så vi lät henne stanna hemma. Det är ju ändå ganska kort tid nu som vi har den möjligheten, sen när skola och jobb sätter igång så blir det ju svårare. Och nu när hon sitter och kollar på klipp på Barnkanalen på Ipaden och Elias sover, så har vi det ändå rätt soft...

Inga kommentarer: