lördag 26 april 2014

Morgonliv, uteliv, parkliv

Ännu en tidig morgon med lilla sötskrutt. De två senaste nätterna har han krånglat och ätit mycket igen, så jag är lite trött. Jag vill gärna sluta nattamma men helst utan skrikfest... Jag drar mig lite för att köra hårdavvänjning som vi gjort med de andra två. Någon som har några tips?

Livet är lite lättare sen han lärde sig sitta iallafall. Nu väntar vi bara på krypning, men det känns långt borta. Båda de andra två kröp i denna ålder, men man ska ju inte jämföra..

Jag var extra trött efter gårdagens väckning. Hade varit ute med delar av fina Toppentorsdag-gänget (Malin, Marina och Jenny) och ätit en fantastiskt god och trevlig middag på Barbro. Åh vad bra det var, det är verkligen ett tips att gå dit. Blev inte supersen hem men vi drack en del vin och eftersom Elias nu dricker välling slapp jag skynda mig hem. Otroligt skönt, det var den första kvällen på länge... Tyvärr är det ju bara bröstet som gäller nattetid men hoppas det ska bli ändring på det snart. Vill helst inte ge någon mat alls på nätterna, så inte så sugen på att försöka få in vällingen då. Trött var jag iallafall när vi gick upp halv sex och kände mig nästan bakis men fick sova en stund sen trots att jag hade alla barnen hemma...

Marina och Jenny med fantastisk sashimi och tempura rolls. Vackra tjejer och vacker mat!

Min ryggbiff med udonnudlar. Mycket godare än det såg ut, jag är inte så bra på att fota mat i dåligt ljus med iphonen...

Malin och jag

Igår var en solig och härlig vårfredag, och sådana dagar är det ju helt okej att vara ledig (annars också för den delen..). Nadia och jag bakade en otroligt god och senare mycket uppskattad kardemummakaka som vi packade ned och så tog vi med kaffetermos och köpte Festis och mötte på eftermiddagen upp Malin och Nora, vars dagis stängde tidigt, i Drakenbergsparken vid Hornstull. Barnen var överlyckliga att få gå till en ny park, det är deras största nöje just nu, och hade kul på draken. Vi blev kvar hela eftermiddagen, och Jenny, som också bor där kom även hon förbi med sina barn, innan vi åkte hem till Vasastan igen. Då gick vi till leksaksaffären och köpte presenter till helgens och veckans kalas, och struntade i ICA och köpte istället pizza med oss hem. Den åt vi framför Gladiatorerna tillsammans med Johan som kom samtidigt som vi. När barnen var lagda gick Johan ut och körde en Fridhemsplansrunda med före detta kollegerna och jag kollade på en romcom utan att somna. Jag somnar aldrig när jag är ensam, trots att jag var så trött. Men Johan blev sen så ingen sovmorgon för mig idag heller... Gäsp... (fick sova lite senare när Johan gick upp)

Nadia och Eliasson i gröngräset. Som visserligen inte var så grönt.

Malin, Nora och Olivia på den populära draken. Där lekte jag som barn!

Världens bästa barnvakt, Nadia. 

På bussen hem, lortig som bara den...

Slutligen, igår bokade jag en resa till Oslo! Elias och jag åker nästa helg och hälsar på min bror med familj och kikar på nya bebisen och nya lägenheten. Och hänger lite med min brorson Frank som jag känner alldeles för dåligt. Det ska bli jättemysigt, men de stora barnen blev förkrossade över att Elias ska vara borta. Men det känns inte riktigt genomförbart att vi ska komma alla fem när de precis fått bebis... Blir spännande med en liten resa med Elias! Ser det lite som en liten övning inför Florida, testa resevagnen och en kort flygresa...

Inga kommentarer: