tisdag 15 april 2014

Dagens höjdpunkt

Ibland när jag går och lägger mig på kvällen kan jag längta efter morgonen då jag får dricka mitt älskade morgonkaffe. Eftersom jag är så koffeinkänslig nuförtiden dricker jag inget kaffe efter eftermiddagskoppen (eller kopparna) så det hinner gå många timmar däremellan. När jag går upp tidigt med Elias dricker jag heller inget om jag hoppas kunna få sova igen, inte förrän det är dags att vakna på riktigt. 


Idag var vi uppe klockan sex, klockan sju väckte jag Johan och lämnade över bebisen. Klockan åtta lämnade han tillbaka när de skulle gå, men lillkillen var gnällig så jag lade honom bredvid mig och ammade honom tills han (och jag...) somnade. När jag vaknade en timme senare hade han fortfarande bröstet i munnen, han släpper aldrig innan jag får dra ut det, men det var det värt för att få sova. Drog ut och sov vidare ända till klockan tio, då jag gick upp och slog på kaffebryggaren för att värma på kaffet Johan bryggt några timmar tidigare. Jag är ingen snobb med nybryggt kaffe på morgonen, tycker att det är skönt med det enkla och kan till och med gilla den lite brända smaken... Elias sover fortfarande, fast nu vaknar han visst! (Fast när jag kollade in hade han rullat över på mage och somnat om!) Klockan är halv elva och jag känner mig utvilad. Idag ska vi träna och sen promenix med mammagruppen. 


Inga kommentarer: