fredag 11 april 2014

Kalasprepp och utekväll

Imorgon ska Olivia äntligen få ha sitt kalas och det blir ett vampyrkalas. Vi har bjudit hela avdelningen på dagis och jag bävar lite... Farmor Imma sydde en jättefin cape som Oliven fick i födelsedagspresent och jag var på Buttericks igår och handlade tänder, låtsasblod och lite spindlar och flytande ögon och så. Låg ambitionsnivå på baket denna gång, gjorde hallongrottor idag, de är Olivias favorit och hon kan äta typ en hel sats själv... Sen blir det chokladbollar med rött strössel och så har Oliven beställt en tårta med rött spindelnät på. Köpte färdiga tårtbottnar, lite fuskigt (och fullt av tillsatser..) men enkelt. Och så har vi köpt massa vampyrtandsgodis och annat. 902 kronor gick dagens handling på Ica på, gulp.. Men då ingick även lite entrecoter till ikväll. Dyrt dock... Tur att det bara är en gång om året. Jag menar tre. Plus släktkalas...

Igår kväll fick Johan och jag vår julklapp från 2012 från min svärmor. Fördröjningen var förstås helt och hållet beroende på oss, blev ju lite flytt och barnafödande däremellan. Julklappen var iallafall teaterbiljetter och barnvakt, och vi gick på Stadsteatern och såg "Jag ringer mina bröder" som Jonas Hassen Khmeri skrivit. Och oj satan så bra den var! Rolig, tänkvärd och förstås så fantastisk välskriven! Skulle rekommendera alla att se den om det inte vore så att den är slutsåld resten av säsongen. Jag är iallafall väldigt glad att vi kom iväg, nästan så att jag knappt minns när jag var på teater sist. Efteråt gick vi på Boqueria, men det var faktiskt sådär. Helnonchig servitris som glömde bort saker ur vår beställning men bara ryckte på axlarna, och maten var ju god men kom in på nolltid och efter bara någon timme var vi klara... Vilket i och för sig passade ganska bra eftersom Elias hade vaknat och behövde ammas. Han hade dock druckit en flaska välling och det verkar äntligen ha lossnat lite efter att vi kämpat i veckor...



Vällingträning..

Finisarna stågungade efter dagis igår. Imorse lät de mig sova med Elias när han somnade igen, skönt efter en stökig natt, några glas vin och uppstigning klockan sex. Men nio väckte de mig för då kunde de inte hålla sig längre med att utsätta mig för ett practical joke Johan hjälpt dem med innan han gick till jobbet... De hade sett bus på tv och Johan hjälpte dem att tejpa på osthyveln så att det inte gick att hyvla osten, och jag gick förstås på det!


1 kommentar:

mams sa...

Vilka bustjejer ..