onsdag 18 december 2013

Vaccination

Lille skrutt fick sitt tremånadersvsccin igår och det var inte vidare populärt. Två simultana sprutor i de små tjocka låren och det gjorde nog ont... Han grät länge efteråt och sov sen oroligt i vagnen. På kvällen somnade han snabbt (vilket var extra skönt eftersom Johan var på julfest) och sov ända till klockan tre, men de återstående timmarna av natten var han lite orolig. 

Lille plutt sover i väntrummet, intet ont anande...

Idag var han febrig och ledsen och låg länge i min famn när jag egentligen behövde laga middag... Jag försökte ge lite rump-Alvedon men det gick inte alls bra. Han bara tryckte ut dem igen och sen blev han ledsen och hoppade till ich slog ut med armarna varje gång jag försökte trycka in den och då kändes det som världens övergrepp, så han fick vara utan.. Men han blev även tokförkyld och snorig helt plötsligt och kan knappt andas, stackaren!


Han sov iallafall länge i vagnen och jag hade en effektiv dag. Var på Daglivs vid tio och handlade all julmat. Skönt att ha det gjort och skönt att det bara var jag och lite pensionärer. Sen hem och lämna samt amma och så ut på stan igen. Mötte upp Johan och köpte några julklappar och sen åt vi lunch och skulle därefter fortsätta men då kom han på att han hade ett möte så jag fick fortsätta på egen hand. Hann också förbi Åsa på jobbet och fick kaffe och en mysig pratstund. Dagens höjdpunkt! Lite deppigt känns det att de flyttar till New York om ett par veckor, men kul för dem förstås, och jag ämnar hälsa på så snart jag slutat amma..

Ikväll tog vi bort den sista byggpappen och imorgon ska den skitiga lägenheten bli ren... Vi kollade vi på sista avsnittet av Homeland på SVT Play och nu vill jag nog sova!

Imorgon ska lillplutten och jag gå till Sats igen! 







Inga kommentarer: