onsdag 4 december 2013

På bortaplan

Elias och jag hänger hemma hos Jenny idag, med henne och Sebastian. 



Vi gick hemifrån klockan sju, för då kom fönsterkillarna och satte igång. Gårdagskvällen ägnade Johan och jag åt att röja undan (badrum, klädkammare och tvättstugan är tvärfulla...) plasta in, och lägga ut papp på golven. Imorse plastade vi in sängen och hela lägenheten ser ut som en riktig crime scene...





Tomt vare här...

Tyvärr gjorde vi misstaget att ta ned alla rullgardiner redan igår, vilket gjorde att det blev alldeles för ljust i sovrummet och Elias sov jättedåligt. Varje gång jag försökte lägga över honom i hans säng vaknade han och låg och jollrade en stund för att sen bli missnöjd och så fick jag lägga om honom i vår säng. Till råga på allt började Johan känna sig risig igår och fick feber under natten och vi sov dåligt alla tre. Han åkte hem till sin mamma och sov imorse, och jag hoppas att han kryar på sig lite så att vi kan njuta lite av hotellvistelsen ikväll...

Inga kommentarer: