lördag 21 december 2013

Champagne och kanin

Lördagkväll och Johan och jag hänger i soffan och väntar på att lillkillen ska vilja sova. Alldeles för pigg trots att timmen är sen, ingen aning om varför... Det känns väldigt skönt iallafall att hela familjen nu har två veckors jullov tillsammans. Och väldigt skönt att jag klarat av alla inköp i god tid!

I torsdags hade jag värsta superaktiva dagen som inleddes med träning. Hittills är Elias en ängel på de där Strong Mama-passen, ligger i en timme på sin filt och jollrar och tittar på alla tränande mammor, helt nöjd och belåten. Efter det åt jag lunch med en kollega, sen till dagis och hämta insamlade presentpengar som jag glömt dagen innan, till Västermalmsgallerian för att handla present till förskolepedagoger och gammelfarmödrar och efter en amningspaus på en bänk, tillbaka till dagis för att hämta barn och dela ut presenterna till glada pedagoger. 

Igår var vi hemma och fick spontanbesök av Emilia som mamma Helena lämnade för julklappainköp. Sen kom Helena och lilla Selma tillbaka och fikade och så kom grann-Rufus upp och alla barn höll ett sånt tempo att jag var helt slut efteråt.. Men då var det till att klä på barnen och traska över till Torsgatan och lämna dem hos Mia och Douglas, där de skulle ha lite försenat storasysterfirande. 

Jag begav mig sen hem igen för att snabbpiffa. En liten extratur men det var det värt! Sen in till stan, mötte upp Johan och gick till Mood-gallerian för leaving drinks med Åsa och Henrik och andra kära vänner. Elias sov i sin vagn utan ett pip hela kvällen, jag drack två glas champagne och åt en Vigårda-burgare och hade en mycket härlig kväll. Men sorgligt också att de flyttar snart, vänner jag känt i över 20 år och som alltid funnits där... Snyft. 



Nu är det redan söndag, hann inte skriva klart igår. På morgonen kom Kristin med kaninen Morre som vi ska vara kaninvakt åt över jul. Barnen var väldigt glada!



På eftermiddagen åkte vi till Hässelby för fika och julfirande med gammelfarmor Ingrid, tillsammans med Pia och Pelle. Barnen fick rockringar som de önskat sig, och ett spel. När vi kom hem försökte de lära Morre att hoppa genom ringarna, men mest av allt ville han sitta under granen och äta på kvistar..

På tuben 

Hmmm vad kan detta vara?

Randigt med faster

Mysigt hos gammelfarmor

Å hopp!

Idag ska vi bara ha en lugn hemmadag med lite julpyssel - smällkarameller och julgodis är planen - och så tänkte jag gå och träna och ta med de stora barnen till MiniSats så de får springa av sig lite. 


Inga kommentarer: