lördag 30 november 2013

Jag älskar att fylla år!

Sen jag blev "gammal" och fick familj älskar jag extra mycket att fylla år! Det är så härligt med allt smusslande och prassel och att bli uppvaktad av förväntansfulla barn och en planerande älskad make. Imorse hade han gjort tårta och han och barnen kom med den, frukost på sängen och presenter. Så härligt! Resten av dagen ska vi tydligen göra någonting som jag ännu inte får veta  vad det är...


Igår hade vi en liten after work hemma för de närmaste vännerna. Jag hade handlat massa ost och charkuterier och dukade upp ett riktigt festbord. 




Till barnen gjorde vi ett filmrum i vårt arbetsrum och där var det stundtals fullt. 


Men eftersom folk hade med sig barnen blev det ingen vidare fart på alkoholkonsumtionen, så det blev mer trevligt än fylleslag :) (tur att vi sparade kvittona från Systemet!) De flesta drog ganska tidigt, men Sanna och Henrik stannade till sent, mycket mysigt. Jag är väldigt nöjd med aw:n iallafall, väldans trevligt!

Så nu är jag alltså TRETTIOÅTTA år gammal, vilket låter helt vansinnigt ålderdomligt! Men sen jag träffade Johan och blev mamma har jag ingen som helst åldersnoja utan tycker att det är helt okej att bli äldre. Nu ser jag fram emot resten av dagen!

Inga kommentarer: