torsdag 21 november 2013

Läkarbesök och lite annat på en onsdag

...fast den ville visst inte publicera förrän på torsdagen!

Jag försökte ta några bilder på mig och Elias imorse, gick sådär...




En vanlig onsdag idag och förmiddagen tillbringade jag och Elias upp och ned i tvättstugan och tvättade familjens lakan och morgonrockar. Sen gick vi ut och mötte upp Pia för att äta lunch. En mysig sådan och kul att hinna snacka lite!

Kvart i två hade vi tid på BVC för läkarkontroll som görs vid två månaders ålder. Men först vägdes och mättes han och han hade gått upp 600 gram och vuxit 3 centimeter på två veckor!! 5,9 kg och 60 ståtliga centimetrar, undra på att storlek 56 börjar kännas trång!

Läkarkontrollen klarade han fint och vid gott humör. Läkaren bände och böjde på ben och höfter och kollade reflexer och allt möjligt, och fick godkänt på allt. Skönt! För varje barn tar jag dessa saker lite mindre för givet...



Efter BVC gick vi hem och för första gången tror jag, lade jag mig ned med Elias och sov en halvtimme. Mer hann vi inte, eller inte jag iallafall, han sov vidare i vagnen medan jag hämtade barnen på dagis. 

Vi gick sen och handlade lite och mina duktiga hjälpredor plockade ner allt i kassen. 

Den ganska tunga kassen envisades Nadia sen med att bära hem hela vägen...

Jag fick inte hjälpa till och kände mig som en usel mor som lät sitt barn bära tungt, men hon insisterade på att hon tränade och drog upp kassen till hakan för lite ytterligare träning...

Ikväll är Johan på jobbkväll och tjejerna och jag åt pasta pesto med halloumi framför sista avsnittet av Hela Sverige Bakar och sen gick det lätt att lägga Elias och då var det ju ingen match att lägga de andra två sen. Och nu har jag slöat klart framför dålig tv och ska gå och lägga mig...

Inga kommentarer: