tisdag 26 november 2013

Fönsterbyten och super woman

Just nu går en del av min energi till att bekymra mig över fönsterbytena nästa vecka. Vi fick igår veta att de gör vår lägenhet på onsdag från 7 till 19. Det ena bekymret är vart vi eller främst jag, ska ta vägen under denna tid, men framförallt funderar jag på logistiken kring detta. Vi behöver alltså flytta alla möbler och allt som står närmare än två meter framför fönstren. Det innebär i vårt fall allt från sängar, köksbord, skrivbord till mer uppenbara saker som gardiner och krukväxter. Dessutom behöver vi plasta in alla andra möbler, eftersom det ska damma rejält, samt täcka golven med papp. Puh! För att inte tala om städningen efteråt... Och går det ens att komma hem med tre barn och sova i detta efteråt? Funderar vidare. Men nu ringde vår granne nyss på (just som jag lagt alla barn... Bara att börja om. Suck.) och sade bland annat att vi nog gör bäst i att sova borta, det blir tydligen rejält kallt, förutom dammigt... Ja just det, sen glömde jag säga att de gör ju alla andra lägenheter 7-19 också. Så oljudet är konstant just nu, jag vill bara skjuta någon (helst en fönstermonterare) när de drar igång klockan 7 och jag haft en natt med 3-5 matningar och de väcker mig och Elias klockan 7... Det låter dock inte lika mycket som det gjorde när de bilade kakel i lägenheten bredvid, tack och lov!

Idag har jag varit super woman i hemmafruversion. Med tanke på att jag fyller år i helgen samt fönsterbytena nästa vecka insåg jag att vi inte kommer att hinna tvätta på ett tag, så jag bokade enda lediga tiden kl 7 imorse och körde fyra maskiner. Sen multitaskade jag och vek tvätt, tömde diskmaskinen, slängde i mig lunch och lagade två middagar simultant. Puh! Men skönt att ha maten klar och tvätten avklarad. 

Sen kom Sofia och Karin på fika, men vi fikade loss på köpebröd från Gateau, nån måtta fick det vara på hushålligheterna... Didrik och Elias var så söta där de låg bredvid varandra och höll hand i babygymmet..



Ikväll är Johan borta och imorgon likaså. Jag gjorde det lätt för mig och "glömde bort" Olivias bollgympa, orkade bara inte släpa mig ut igen med alla barn... Elias har krånglat en del senaste kvällarna. Han skriker lite och sparkar med benen och kan bara inte komma till ro. När han somnat så vaknar han igen och jag undrar om han har ont i magen eller något. Igår somnade han i Babybjörnsn och ikväll i min famn. Hoppas att han fortsätter att sova, jag lade honom i hans säng för en liten stund sen... De stora två har också lite svårt att komma till ro just nu och har varit uppe och sprungit och kissat och haft sig. Just nu är det tyst men på en sekund kan ju allt ändras, från lugn till kaos. Det vore inte första gången och där vaknade Elias...

I söndags var vi på Livrustkammaren hela familjen och det var kul framförallt för att vi var på familjevisning med en väldigt bra och rolig guide. Och att prova prinsessklänningar och leta efter slottsmusen som gömde sig i montrarna var väldigt populärt. 





Efteråt gick vi och fikade på snordyra Coffee by George. Barnen var lyckliga över sina val men ångrade sen att de inte tagit chokladboll... Stackars mamman fick förbarma sig och hjälpa till. 


Igår tog jag en kort men mysig fika med Elin på Ritorno, sen halvstorhandla på Daglivs och slutligen gick jag till läkaren för att skrapa bort mitt födelsemärke under armen. 

Elin, osminkad men snygg ändå :)

Moi - med smink, alltid. 

Too much info? Plåstret blev snabbt rött...

Nu är det tyst men jag vågar inte riktigt andas ut.. Avslutar med några bilder från kvällen. 

Den här pyjamasen har både Dylan, Nadia och Olivia haft! Jag tror att de alla såg ut som små söta farbröder i den...

Olivia var lite hängig idag, hade ont i huvudet och kroppen men mådde bättre efter en Alvedon. 

Kramar från Nadia också..

Detta är det senaste just nu, de kollar klipp från Barnkanalens hemsida i oändlighet. Samma program om och om igen. Nadia kan själv öppna Safari och surfa in på sajten. Antar att man får vara nöjd så länge det bara är Barnkanalen...

Inga kommentarer: