måndag 11 november 2013

Skratt och prat

Elias kan nu förutom att skratta även prata! Han är heeeelt bedårande när han tittar en djupt i ögonen och pratar med små gurglande läten. Igår hemma hos farmor charmade han alla med att vara glad och snäll hela kvällen och i synnerhet sin morfar som fick sig en liten pratstund. Men det var inget ovanligt att han var på gott humör, faktum är att han är en alldeles fantastiskt snäll och glad bebis än så länge, som nästan aldrig skriker och aldrig mer än några sekunder och han tystnar alltid direkt när man tar upp honom. Men alla våra bebisar har varit så, såvitt jag minns, så jag vet ju att det inte är någon garanti för att han inte utvecklar ett jäkla humör framöver... Men jag njuter till fullo av honom oavsett!



Gårdagen hemma hos farmor var mycket trevlig. Fantastiskt fint ordnat av min 91-åriga superfarmor med god mat och trevlig stämning med alla trevliga släktingar. 





Idag flydde Elias och jag fältet på morgonen när de satte igång att väsnas igen hos grannen. Fasiken vad det låter, det känns som att de står i ens egen lägenhet! Hoppas de ska vara klara med det värsta idag... Jag gick iallafall ut och träffade Mia och Vincent. Vi tog en promenad, jag köpte årets första julklappar (vem hade kunnat tro att man skulle bli en sån som köpte julklappar i början av november, herregud...), till Nadia och Olivia, och så åt vi lunch och fikade. Sen promis upp till Odenplan där jag skulle gå på Strong Mama igen. Sen hem, hämta Nadias gympakläder och så iväg igen... Fika med Emilias mamma Helena medan vi väntade på tjejerna.


Vi kom hem och Nadia fick äta pastarester i soffan, hon hade ont i huvudet och lite feber och klagade över ont i nacken igen. Johan var på föräldramöte på Olivias avdelning och Olivia hos Douglas så när jag lagt Elias läste jag saga för Nadia i soffan och sen ville hon gå och lägga sig, lilla gumman. Hoppas hon mår bättre imorgon. 

Johan och Olivia kom hem med kinamat till oss vuxna. Vi lade Olivia och satte oss för att äta den första vuxenmiddagen på länge... Och just som jag sagt de orden vaknade Elias. Jag gick för att amma och då bajsade han så Johan gick in otch bytte blöja när jag ammat klart. Sen tog han upp honom i famnen och så hörde jag ett plask. Det var Elias som kaskadkräkts över hela golvet och halva Johan och sig själv. Så mycket för vuxenmiddag...

Nu är det dags för Homeland!

Inga kommentarer: