lördag 23 november 2013

Sofflördag

Lördagskväll hemma i soffan. Lillfisen hade svårt att komma till ro och eftersom Johan och jag var hungriga och längtade efter våra entrecoter fick han komma ovh hänga med oss i soffan, och somnade framför På Spåret (som vi kollade på SVT Play). Så här ligger han nu och snusar framför inspelat Så mycket bättre (halvkul program enligt mig...)


Vi har en ganska hektisk vecka bakom oss och barnen var rätt trötta igår eftersom vi tillbringade kvällen tillsammans med ett helt gäng med folk hemma hos Stella i Gamla Stan, men de hade rejält kul i hennes hängmatta innan de kroknade vid niotiden. Våra barn är ju rätt kvällströtta och Olivia hade dessutom hållit både oss och sig själv vakna halva natten innan... Det var enklare på den tid man hade vagn, helt klart, men vi lyckades ta oss till bussen och hålla dem vakna hela vägen hem. Elias sov så
gott i sin vagn, förstås. 

Upp och ner i en hängmatta med hela mitt fina gäng (minus pappan som tog kortet)

Ja egentligen har kanske inte veckan varit så hektisk mer än att jag varit ute utan barn två kvällar, både måndag och torsdag, och så fredagen med familjen. Har kört två Strong Mama-pass varav ett var en riktig rump- och bendödare, precis vad jag behöver. Hoppas köra Shape igen imorgon men har haft lite ont i halsen igår och idag, så vi får se... Lite mammabarn-träffar också såklart, som hör dagarna till just nu. 

Idag var jag och Elias hemma hela dagen och medan han sov färgade jag bort det grå i håret och senare på eftermiddagen fick vi besök av Klara, Matte och lilla Selma, samt Kalle. Inga stora planer imorgon heller, skönt med lugna helger tycker jag...

Pratar med Tummen i babygymmet 

Stora killen, tio veckor idag 

Finaste fisen, han blir alltmer lik Johan, det säger alla...

1 kommentar:

Elisa sa...

Vilken fin bild i hängmatta! O vad roligt det är att få titta på bilder o läsa om er . Puss
Mams