torsdag 28 november 2013

Krångelkväll

Ännu en knepig kväll med lillkillen... Han skrek och skrek och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Jag har aldrig hört honom skrika så mycket, han brukar vara så lätt att trösta. Men inte nu. Vyssade, vaggade, bar... Han blev ännu ledsnare när jag försökte lägga honom till bröstet, men efter någon timme lyckades jag tillslut sittandes på sängen få honom att ta bröstet och tystna. Han somnade efter en stund med vaknade när jag försökte lägga ned honom. Så jag fick lägga de stora barnen med honom i famnen och så passade Nadia på att ha en jobbig kväll och gråta och bråka. Men som alltid så somnade alla barnen tillslut och här sitter jag i mjukisbyxor och äter pepparkakor och slökollar på tv... Egentligen är jag supertrött för nätterna är rätt upphackade för närvarande och inte blir det mycket till vila heller.

Idag åt Elias och jag lunch med Frida på Kungsholmen, mycket trevligt! Sen körde jag veckans andra race på Daglivs, denna gång för fredagens födelsedagsfirande och lillkillen var vaken hela tiden och inte jättenöjd, men det gick bra iallafall även om det var lite småjobbigt. Skönt att ha det gjort redan nu. Så hem, amma, byta, packa upp, en liten pratstund med lillen innan det var dags att bege sig till dagis. Ibland är det enormt segt att alltid ha en tid att passa och behövs bege sig ut igen just som man kommit hem. Men men, bara att gilla läget och det är ju mysigt att hämta också.. 

Frida & Elias

Jag och lillskrutten 

Än så länge på gott humör...

Fin solnedgång idag när jag hämtade barnen. 

Inga kommentarer: