lördag 1 december 2012

Veckan som gått

Det blir inte mycket till vardagsrapportering dessa dagar, så här kommer en liten uppdatering. Den börjar förra fredagen då dagis var stängt och jag var ledig. Jag och barnen åkte till Rum för Barn och mötte upp Elin, Thea och Edith.
Vi läste lite böcker och barnen busade runt en stund, innan vi gick till Målarateljén.




Thea och Nadia får instruktioner av en mycket pedagogisk ateljé-anställd






Och stora kluttar färg




Världens gladaste Edith softade på det kalla golvet




Olivia valde lera framför att måla men ångrade sig sen. Men då bytte de så Olivia målade och Nadia skulpterade en rumpa med springmaskar i....




Men först ett målarkonstverk




Och ett från Olivia. Vi råkade "glömma" de kladdiga målningarna och lerskuplturerna där sen...




Efter en fika/supersen lunch tog vi bussen hem vid fyra. Vi tog vägen förbi Ica och hämtade ett paket och då var det två ganska möra tjejer....

I tisdags hade jag en riktig lökardag. Kom sent till jobbet för att vi städade för visning. Sen tränade jag på lunchen och så smet jag sen vid tre för att först hämta biobiljetter (jag har ju frikort men har inte utnyttjat det en enda gång förrän nu...) och sen gick jag till Sturebadet. Jag har ett presentkort från min 35-årsdag som nu skulle gå ut så då tog jag tillslut och bokade en ansiktsbehandling. Jag kom dit lite tidigare och duschade och bastade och hade en riktigt mysig stund för mig själv. Efter ansiktsbehandlingen där jag stod emot att köpa en massa snordyra krämer som hon absolut tyckte att jag behövde, så gick jag till Sergel och mötte upp Johan och Pia för att gå på bio. Vi såg den underbara franska "En oväntad vänskap" och gick efteråt för att äta middag. Det var lättare sagt än gjort att hitta bord trots att det var tisdag, men tillslut hamnade vi på Melanders Brasserie. Mycket bra dag!




Mitt i veckan denna vecka. Olivia har blivit jätteduktig på att hämta kläder och klä sig själv om morgnarna. Då kan man ju inte gärna klaga på omatchande mönster....




Fredag och maskerad på dagis. Farmor hade överträffat sig själv och sytt en fantastiskt fin lejondräkt.








Tiger- och lejonkompisar




Lilla lejonet på väg till dagis




Igår fyllde jag år och mina svärföräldrar plus farmor kom på middag. Pappa var sjuk så de kom inte. Hade inte riktigt orkat planera firande men det blev jättetrevligt! Barnen fick en sån fin julkalender. Eftersom Johans kalender som hans farmor broderat ligger långt ner i källaren någonstans fick de den i form av en liten julgran med 48 omsorgsfullt inslagna och märkta paket. De började tjatet om paketöppning klockan sju imorse...




Slutligen, Johan tränar matte med Nadia imorse, tre gånger tre. Det lär nog inte dröja många år innan hon gått om mig i mattekunskaper... Själv satsade jag på kroppen istället och gick till Sats och körde det asjobbiga Grit Plyo-passet. Känner mig fortfarande helt matt...
Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: