torsdag 13 december 2012

Lucia

Redan torsdag och dessutom Lucia. Med lite hjälp från en kollega som lånade ut ett lucialinne, Johans mamma som köpte ett och Johan själv som köpte billiga (och, visade det sig, skitdåliga) luciakronor och glitter på Clas Ohlsson fick vi ändå ihop en hjälplig lucia-outfit utan att behöva tömma källarförrådet i jakt på jullådan. Barnen fick kolla på lucia på tv på morgonen och sen iväg till dagis, dit vi kom tillbaka halv tre. Barnen och jag hade lagat icke-juliga chokladbollar till luciafikat på Olivias avdelning efter utesjunget, men de glömde jag till mitt stora förtret i kylen på jobbet...

Så kom alla barnen ut och jag hörde med stolthet både Nadia och Olivia sjunga tydligt och högt.




Oliva efter att hon frågat efter sina chokladbollar...

"Vi tar dem som fredagsmys imorgon!" försökte jag... "Men jag vill bjuda mina kompisar! Buhuhuhuuu" Dåligt samvete...

Väl inne fick hon trösta sig med en pepparkaka, jag låtsades inte se att ingen annan rört fikabordet ännu...

Hon är omöjlig att ta kort på...





Inte blev det några bra kort på dem båda heller...

Nadia et moi


Nadia och kompisen Daphne som också har en lillasyster på samma avdelning



Nadia spelar sur

Dagens andra luciatåg när Olivia och hennes kompisar kom ut och sjöng. Så duktiga!

Så fika och hänga lite innan det var dags att bege sig hem. Våra nya lägenhetsägare skulle komma med en hantverkare och kolla badrummet så jag och barnen höll oss borta en stund. Fånigt kanske, men jag vill verkligen inte träffa dem... Nu känns det ändå skönt att de har varit här och inte ångrat sig och dessutom hade de varit förvånade över hur välstädat vi hade det. Vår städerska Asha hade precis varit här, men ändå.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: