torsdag 6 december 2012

New York

Ligger på hotellsängen och väntar på att klockan ska bli frukostdags. På tvn har jag samma nyheter om och om igen på NY1 och det känns nästan som när jag bodde här. Har utsikt över en blå himmel (men de likaså upprepade väderrapporterna på tvn lovar att det är snorkallt ute...) och jag hör tutor och polissirener från området utanför. Vi bor i Tribeca på ett hotell jag trodde skulle vara mycket flådigare...

Vi hade tur som kom iväg igår, trots snöstormen, bara en timme försenade. Det trodde jag inte när jag släpade min resväska genom snön till flygbussen. Finnarna som skulle anlända från Helsingfors hade inte samma tur, de fick tillslut ta ett annat plan och missade den härliga middagen på Indochine. Min presentation innan för hotshottarna hos kunden gick också riktigt bra, det är skönt att jag är så bekväm att presentera på engelska.

Det känns alltid lite som att komma hem att komma till denna stad, den går aldrig riktigt ur blodet... Denna gång hade jag dock önskat att jag kunde fått saker avklarade hemma först, det kliet lämnar inte riktigt kroppen. Men men, ändå härligt och lyxigt att få vara här! Men oj vad jag är hungrig nu!

Det blir inga bilder nu för min telefon har dött för här fanns ingen adapter till laddaren. Måste försöka köpa en idag, men nu ligger den i receptionen och laddar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm vad härligt med New York! Hade gärna varit där med dig. Hoppas du har det riktigt roligt och får shoppa en del. Ser fram emot bilder! Kram!!!

Anonym sa...


Men Fy f*N va jag är avundsjuuuuk på dig ! :-)

ha det sååå himla kul och insup en massa skön NYC känsla :-)

Kraaam

Å-M