lördag 15 december 2012

Lördag och pepparkaksbak


Idag prioriterade jag återigen bort träningen - den har legat pyrt till i ett par veckor nu.. - och åkte till Söder och träffade Linda och Malin från Göteborg. De är två systrar som jag lärde känna i Ecuador (jag tror det var 2004) och sen reste Linda och jag ihop i Chile och Argentina några år senare. Denna helg var de på stockholmsbesök och jag hade egentligen tänkt hänga med dem ut ikväll tills vi kom på att det krockade med en herrmiddag/julfest som Johan skulle på. Och det var ju onekligen hans tur att vara borta... Så det blev fika istället och jag trotsade ruskvädret och begav mig ut.

När jag kom hem igen såg det ut som att en bomb exploderat men jag gjorde ett snabbryck och tjugo minuter senare var det fint igen och Johan stack iväg iklädd smoking och Elin och Thea kom och hängde med oss. Barnen drack varm choklad och bakade pepparkakor på degen jag gjorde igår, så länge de orkade, sen körde de picnic på hallgolvet. Vi satte i oss ett gäng pepparkakor senare på kvällen framför Bernard och Bianca och nu känner jag mig lite smått illamående. Men goda blev de!

Barnen är lite krångliga att lägga just nu, det är ett evigt rännande upp och ner och är det inte det ena så är det det andra. Nadia kunde inte somna för att hon saknade pappa. Det gör hon alltid när han är borta, tror faktiskt det är värre än när jag är borta. Och så kliar det i rumpan säger hon ofta, så vi tvättade lite och torkade och hoppas det inte är några maskar tillbaka.

Imorgon ska jag göra ett seriöst försök att komma ut i pulkabacken - en gång per vinter borde man väl kunna åstadkomma?! Tror det får vara upp till mig, för Johan lär nog inte vara i något vidare skick...














- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: