fredag 28 december 2012

Handlingsförlamad

Lite handlingsförlamad känner jag mig just nu, för jag ser alla mängder med grejer som behöver packas ned och hittar inte riktigt tiden att göra det. Såhär i juletider är det fortfarande fullt upp med saker som ska göras och folk som ska besökas. I förmiddags var min bror med familj här på besök, i eftermiddag ska vi till Johans farmor och sen ska vi ha kusinträff på kvällen och i morgon fira med Johans familj... Och aldrig hinner man börja packa! 10 kartonger har vi hunnit med än så länge, 70 tomma står och väntar... Aningen stressande.

Igår åkte jag med Johans mamma till Ikea och på vägen åkte vi förbi Aspudden och plockade upp en barnsäng som jag köpt på Blocket till Olivia. Johan passade på att gå på bio med barnen medan jag spenderade familjeförmögenheten på Ikea. När vi kom hem och skulle lassa ur allt insåg jag att stålpinnarna som håller spjälorna under sängen på plats, hade gått av.. Och när jag skruvade ihop sängen, lyckades jag få ena plankan rätt över ena foten och svor så det osade eftersom ingen annan var hemma. Skitont gjorde det och jag kunde knappt gå på foten på kvällen. Sen när jag skulle skruva ihop sängen så bara snurrade skruvarna utan att få fäste och efter ett tag insåg jag att de små muttrarna som håller skruvarna på plats saknades. De måste ramlat ur när vi skruvade isär sängen för att få in den i bilen.. Suck!! Lyckades tillslut lösa det genom att sno muttrar från spjälsängen men nu står den där i hallen helt ranglig och jag vet inte vad vi ska göra av den.. Olivia blev iallafall mycket lycklig över sin nya säng när hon kom hem och jag hade köpt fina lakan till också. Skönt för henne att äntligen få slippa bebissängen!

Vi håller också på att försöka vänja av med nattblöjan. Hon slutade ju med vanlig blöja för nästan två år sen men kissar fortfarande på nätterna. Nu testar vi ett litet system där hon får sätta ett klistermärke i kalendern varje morgon hon inte kissat i blöjan. Tre på raken än så länge!

Och så lite mellandagsbilder....

 På juldagen gick vi ut och åkte pulka i Vasaparken. Helt folktomt på stan och en make som är måttligt förtjust i vintern...

 Oliven. "Jag älskar leopard. Inte djuret. Men färgen"

 Vi hade bestämt träff med Nadias kompis Emilia och pappa Niklas.

 Så blev det kallt och blött och vi gick hem till dem för att fika.

 Bästa bästisar, de är så söta!

 Och jag fick hålla i lillasyster, fyra veckor. Mys!!

 Sen åkte vi pulka hem i snön, mycket skönt tyckte latmaskarna. 

 Fundersam

 Olivia i nya sängen. 

Myyyyysigt!

Inga kommentarer: