onsdag 19 december 2012

Trött...

Herregud vad denna blogg är tråkig just nu! Ursäkta trista och sällsynta inlägg... Jag är mer aktiv på Instagram just nu. Följ mig gärna, jag heter jhsthlm. Jag har visserligen stängd profil, men kommer förstås att godkänna mina kära bloggläsare!

Iallafall. Redan onsdag, fast i mitt huvud är det torsdag. Jag har legat en dag före hela veckan, det är nog för att jag är ledig på fredag. Och sen är det jul. Det känns rätt overkligt. Jag har visserligen shoppat klart julklappar till Johan och barnen men det var mest för att jag var i NYC. Ska köpa nåt till Frank också men resten av klapparna till Johans familj får han fixa detta år eftersom det är han som vill ha dem, jag skulle gärna slippa detta år. För julstämningen har inte riktigt infunnit sig, det ska jag erkänna. Julpyntslådan är som sagt långt bak i källaren och det känns ändå inte så meningsfullt att pynta när vi snart ska börja packa. Vi har bokat flyttfirma nu, jag försökte köra en barter eftersom killen sa att de letade efter någon som kunde göra om deras hemsida, men vi får se om det blir så. De verkade iallafall prisvärda och jag känner inte riktigt att man kan kräva av vänner och familj att flytta en tvåbarnsfamilj med alla våra grejer, inklusive några riktigt tunga pinaler som en 1800-talssekretär och supertunga Hästensängen.. Så flyttfirma blir bra och förhoppningsvis levererar de 80 kartonger redan i morgon så att vi kan sätta igång och packa packa packa på fredag. Sen ska vi vara lediga ända till den 8:e januari! Det ska bli extremt skönt, jag tror att vi alla känner oss rätt slutkörda efter en intensiv och på många sätt stressig höst. Det hade väl i och för sig varit mer avkopplande att ligga på soffan och äta praliner än att företa sig en flytt, men men...

Inga kommentarer: